SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 21 maj 2011

- VIND I SEGLEN, MEN INGET BADVÄDER.....

- Nu börjar faktiskt skärgården leva upp igen.
Igår var det en hel del båtar som passerade "Feta Berta" där hon försökte hitta lite lä för den kyliga vinden på Tillingefjärden.
Jag stoppade ner handen med termometern i vattnet. Fingrarna antog en lätt blåaktig ton, samtidigt som kvicksilvret kröp ner till 7 grader.....
Jag hade tagit badbyxor under jeansen, men det blev istället att leta fram den varma tröjan ur ryggsäcken. För när vinden kommer från havet så blir det jäkligt kallt, även ovanför vattnet.
- Men idag ska det blåsa västliga vindar, då borde det vara lite "mildare".
En del undrar om Kommandorskan och hennes semester....
Hon är tillbaka igen, men går knappast att känna igen. Ögonen går i kors, så det är riskfritt att gå in till hennes dator. Undrar egentligen vad som hände de där veckorna på Teneriffffffffa....:o)
- Vi hörs !!!




7 kommentarer:

  1. Tänk att du fick en droppe vatten med på bilden med termometern ,snyggt.segel o hav är alltid en njutning för ögat.Imorgon bär det ut på havet i den här familjen ,nu är havsvattnet högre så jag ska väl komma mig i land ,trevlig ,Nette

    SvaraRadera
  2. Vadå inget badväder det är ju isfritt!

    SvaraRadera
  3. Det var väldigt.... Inte mer än sju grader.
    Ja då skulle jag inte doppa en tå ens.
    Det är konstigt men det syns på bilderna att vinden är kall fast det är solsken.

    Här blir det väl aldrig någon sommar för det blåser som attan och skitkallt fast solen är uppe.
    Kul med somriga bilder.
    Termometerbilden är ju suverän. Du har ju till och med en droppe fast den kanske är frusen så kallt som det var.
    Behåll jeansen på ett bra tag till.
    Ha det jättegott på böljan den blå.
    Kul med kommandorskan...Jag tror hon är kär...

    Dags att göra lite nytta.
    Kram på dig sköne herre.

    SvaraRadera
  4. Brrrrrrrrr..ja fy vad kallt de är i havet..har allt känt på de också. Men jösses vilka vackra bildet...vad har hon gjort tror du? med ögon i kors...hummm...?!

    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  5. Jag skulle inte heller bada i havet med den temperaturen :) Ska jag ta ett dopp måste det vara minst tjugo grader :)
    Härliga bilder från din tur på böljan den blå!
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera