SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 22 maj 2011

- BLAND KOBBAR OCH SKÄR......

- Visst är det mysigt med alla kobbar och skär i skärgården.
Antingen det är små kobbar nära land eller större öar, som Blå Jungfrun/Blåkulla, lite längre ut.
Fick se både stora och små på min lilla båttur söderut igår.
- Läser i lördagens lokaltidning att amerikanska TV-jätten NBC haft ett 10 personer stort team ute på Blå Jungfrun natten mellan torsdag och fredagen. Det är det populära TV-serien "Destination Truth" som sökt häxor och andra spökerier på den sägesomspunna ön i Kalmarsund. Om man upplevt något övernaturligt på natten vägrar teamet svara på, innan programmet sänts på amerikansk TV och lagts ut på Youtube......
- Vem vet, kanske Kommandorskan var där en sväng....:o)
- Vi hörs !!!


3 kommentarer:

  1. Härliga vyer, med eller utan spöken och kommandorskor :))

    SvaraRadera
  2. Kan du ta med kommandorskan och sätta av henne på en riktig ödslig ö.
    Du kan ju vara snäll och sätta upp ett vindskydd för henne plus ett liggunderlag.
    Härliga skärgård.
    Sånt är ju inte jag van vid.
    Jag gillar träden som står ute på dessa små öar Det ser så mysigt ut.
    Här är det bara hala kala klippor.Brrrr!!!!
    Nu har vi varit och köpt en massa blommor till lådor och krukor men att plantera dem har jag ingen lust till för rätt som det regnar kommer det en skur.
    Ha det gott käre Henning.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Så underbara bilder på dessa fina kobbar och skär... Förstår mycket väl att du trivs där ute i skärgården :)
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera