SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 21 juli 2016

- NÄR LIVET ÄR SOM BÄST.....

- Då glider jag runt i båten sakta sakta på tomgång. Och havet ligger stilla som en spegel i min skärgård norr om Oskarshamn. Det är rikedom för mig. Den tiden man kan lägga vid havet en sommarmorgon i juli. Det är dom minnena som är fint att plocka fram i slutet på november när blötsnön och blåsten gör att man inte vill sätta en stortå utanför ytterdörren.
- Ha en trevlig torsdag (för det ska jag ha) och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  251.971

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. - Tack så mycket Laura-Pretty.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Otroligt vackert .Svalorna i förra inlägget fenomenalt fina .Vi ska ut på det stora havet idag hemåt.Hälsningar från soliga Åland

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Hoppas resan gick fint. Det stora havet börjar bli
      varmt. Har stigit från 14 till 20 grader på bara tre dagar. Härligt.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Där är Gudagott att vara, sådana stunder glömmer man ju aldrig
    Tack för Du tager oss med.
    Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Varsågod Hajan.
      Det gör jag ju så gärna. Det är där man vill vara så mycket
      som möjligt. Och hemma vid datorn så lite som möjligt....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Ljuvligt, ljuvligt ...!
    Ditt förra inlägg med fågelfamiljen var superfint. Tänk att du kunde
    fånga deras "ansiktsuttryck". :)
    Har varit frånvarande på grund av renovering i huset; har bott på motel i 10 dar.
    Barnbarnen har satt ihop min dator (dom är 12 och 14 år), så nu kan jag kommunicera igen.
    Värmebölja här, men min AC funkat, tack och lov.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.
      Så skönt att höra från dig igen. Vi har varit många som varit oroliga.
      Värmebölja här också nu. Underbara dagar om man kunnat vara ute på havet
      och fått lite svalka. Och vädret ska hålla i sig. Bara att passa på att njuta
      och ta tillvara varje stund. Det är det här man lever på hela hösten och
      vintern.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera