SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 20 juli 2016

- DOM BARA SATT DÄR OCH SKREK.....

- Dom två små Ladusval-ungarna satt på en av grannbåtarna, 12 meter bort, vid min brygga igår eftermiddag när jag kom hem från en skärgårdstur. Först undrade jag vad det var för djur som skrek så. Men när jag såg de hungriga ungarna som bara satt och gapade och väntade på att bli matade. Så förstod jag hur enkelt livet kunde vara.
- Bildserien på sex bilder är tagen på 0,8 sekunder. Så snabbt går det att mata en Svala. Men titta på den vänstra Svalan på sista bilden, så besviken den ser ut när den inte fick någon mat den gången....
( Den blev en dags uppehåll på bloggandet. Har saknat både TV, bredband och fast telefon ett dygn. Men nu är allt fixat igen. )
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  251.887






3 kommentarer:

  1. God morgon. god morgon dyker in här på ett blixtbesök och säger bara woow. Vilka bilder dessa kan Du verkligen tävla med, det
    kanske Du redan gjort. Åh lilla Henning här har Du verkligen lyckats. Fullpoängare
    Håller på med en Späddagratäng, hoppas min matgäst är lika sugen som dessa fina ungar. ha,ha det vore något för Ida.
    Vad tusan håller han på med undrar nog hon ???

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tusen tack Hajan.
      Här blev jag verkligen riktigt nöjd själv. Gör nog ett
      collage av dom och en rejäl förstoring för väggen.
      Hoppas middagen blev till belåtenhet. Spättagratäng låter riktigt gott.
      Här har det varit fantastiskt väder idag. Bara ligga och njuta i båten.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Litet tillägg , fy tusan så synd åt den som missade det Göttaste.

    SvaraRadera