SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 26 juli 2016

- DEN MOBBADE HAVSÖRNEN - EN STILLBILDSFILM.....

- Jag fick vara med om ett intressant skådespel i skärgården igår morse. Måsar, Trutar och Kråkor försökte jaga bort en Havsörn från sin grantopp. Där den suttit 6 av de 8 senaste dagarna jag varit ute med båten. Jag gjorde en liten stillbildsfilm på hela skådespelet. Titta och lyssna gärna. Men skruva upp kvaliteten till HD innan ni kör igång.
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida.....:o)
Antal besökare:  252.361

4 kommentarer:

  1. Tack skall Du ha, vilken trevlig morgon. Musiken med Peter var också bra.
    Hoppas den försvarar sig och visar , vem som bestämmer.
    Ha en bra dag, och tack för ditt fina inlägg

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Soligt och fint på morgon. Och Havsörnen satt
      där även idag. Men nu är jag hemma. Himmelen är svart
      och jag går bara och väntar på regn och åska.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Här kom äntligen lite regn...............
    Är så trött och less på den tryckande värme och hetta vi har här.
    Vattnet har blivit grumligt här och man har sett algblomningen.
    Trist....
    Kram gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Gun.
      Här var det först 2 minuter lätt regn. Sedan uppehåll och man
      tänkte att blev det inte mera. Men efter drygt en timma var
      det dags igen. Rena rama skyfallet, det var som att köra bil i en sjö. Men
      det var väl 10 minuter så det blev nog inte många millimeter. Men
      nu skiner solen igen. Vi skulle behöva ha en hel natt med lugnt regnande. Eller
      kanske ännu mera.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera