SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 1 juni 2016

- SEGLARE MOT ETAPPMÅL.....

- Den stora segeltävlingen SeaPilot2Star hade sitt andra etappmål här i Oskarshamn igår kväll. Och glädjande nog var det en Oskarshamnsbåt som korsade mållinjen först.
Idag på morgon/förmiddag är det start för tredje och sista etappen. Då ges det ännu bättre möjligheter för bilder. Så jag återkommer med segelbilder i bloggen även i morgon. Och kanske någon filmsnutt....
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  248.053
- Oskarshamnsbåten ELÄNDET med Moldovan och Trakanavicius korsade mållinjen
först i hemmahamnen.....
.....och vinkade glatt till klubbkompisar på land som stod och hejade.

Ett klokt vägval den sista sjömilen var värdefull. Men kloka vägval till sjöss
är väl en självklarhet när det är herr och fru SVAHN som styr sinYACHTI



8 kommentarer:

  1. Härligt med båtar med vind i seglen,därimot har inte Dackarna vind i seglen,förlust igen o nästjumbo.Hoppas på bättre tag mot ärkerivalen Vetlanda nästa vecka...

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Det ser motigt ut för Dackarna. Jag har ju bara
      följt det digitalt och inte sett någon match. Men man blir
      ju inte så vansinnigt sugen på att åka dit. Men det vänder
      förhoppningsvis....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Känner hur svalkande det måste vara. Jättefina bilder, underbart.
    Ha det gott med alla näbbgäddor och måsar

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Jo vinden svalkar allt. Speciellt när den kommer
      från nordost. Men det är härligt ändå när solen skiner.
      Lång dag idag. Varit igång sedan 7 i morse.
      Tog drygt 12 timmar att få ihop bildspelet till morgondagens
      blogg. Hoppas det är någon som orkar titta i fyra minuter....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Härliga bilder! Det måste kännas underbart att segla; har nästan ingen
    erfarenhet i det gebitet. Mest ekor på Bergslagssjöar. :)
    Gulligt med det skära förseglet! Blått hav - blå himmel!
    Ser fram emot nästa inlägg.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Ruth.
      Det har inte blivit så många segelturer för mig
      heller. Men jag håller mig i närheten och kan höra
      vindfladdret från seglen. Men efter tolv timmar med segel
      idag känner jag mig ganska nöjd. Så i morgon får Tjocka Hulda
      tjänstgöra som skärgårdstaxi....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Inte menar du väl att jag blåser ditåt ,fniss tror att vi har ingen vind alls här för tillfället .Snyggt fångat gillar den sista bilden .Här är det så varmt att vi har dörren öppen alla fönster också .Men nästa vecka har jag ju ledigt och då väntas nordanvind skön då kan man ju sitta i solen utan att få för varmt .Hos mig är det bloggjubileum idag ,ha det fint ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Nette.
      Jag får bocka och buga till jubileumet.
      Har varit nordostliga vindar i drygt en vecka. Men ändå
      ganska varmt och skönt. Vattnet 15 grader, så det
      kyler inte så mycket.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera