SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 2 juni 2016

- ETT BILDSPEL FRÅN SEGELSTARTEN IGÅR.....

- Idag bjuder jag på ett litet bildspel (stillbildsfilm) från gårdagens start av den stora segeltävlingen SeaPilot2Star i Oskarshamn.
Drygt 60 bilder och lite musik på fyra minuter.
Förstora filmen och ställ upp den på HD-kvalitet. Sen är det bara att luta sig tillbaka en liten stund och njuta....:o)
- Ha det så bra och Välkomna tillbaka !!!


2 kommentarer:

  1. Åh så härligt, Du kan ordna till det. Toppen trevligt och underbara bilder, där fläktar det lite i alla fall.
    Inget skönt när jag åkte ner till centrum och handlade, men det var tvunget.
    God fortsättning på dessa båtdagar

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Havsvattnet svalkar verkligen när vinden tar i. Men det är
      ändå 16 grader redan. Brukar gå till mitten av juni innan
      det kommer upp så.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera