SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 12 juni 2016

- LÅNGT IN I BUSKEN SITTER MOTIVEN.....

- Hur fördriver man bäst en timma medan en Baguettedeg står på jäsning. Jag "kröp in" i en Astillbe som står på min mellersta balkong. Tog kamera och macroobjektiv med mig. Blondin-Ida höll sig i närheten så jag inte skulle försvinna för gott. Vi har förresten haft 5-årsjubileum den här veckan. Tänk vad tiden går fort.
Idag den 12 juni är det INTERNATIONELLA DAGEN MOT BARNARBETE.
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  248.828  




6 kommentarer:

  1. Fem år tillsammans! Vilken lyckans dag det var, då ni träffades.
    Hon är vid din sida för jämnan. Och du har kul med din fotografering.
    Är lite avundsjuk på såna som har en hobby, en hobby på riktigt.
    Har aldrig blivit för mej. Har intressen men ingenting intensivt.

    Sommarhetta i dag; upp till 33C. Nu kring midnatt är det 27C. Samma i måra mä, tyvärr.

    Ruth i Virignia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.
      Vilken värme ni har. Brukar ofta vara verkliga ytterligheter
      därborta hos dig.Här är det soligt men ingen riktig sommarvärme. Men
      det kommer väl får vi hoppas.
      Den 8 juni firade vi 5 år.År som hon verkligen förgyllt.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Underbara bilder med ett samförstånd emellan Ida och dig. Man ser att Ni trivs båda två. Fy vad jag tycker det är jobbigt med fotbollen,
    hur har människorna blivit så kalla och hårda. Man väntar ju bara på att det skall smälla någon stans. Och alla dessa journalister
    som förstorar upp allt. Nej var är det roliga , har det försvunnit totalt. Bara en sak till önskar att vi får oavgjort på vår match nu.
    Nu skall jag ut i mitt kök, middagsgäster och kaffegäster i dag. Ha det bra önskar Hajan , Ruth har det för varmt nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan och Tack.
      Jag tittade bara på första halvlek av fotbollen igår kväll. Så
      jag slapp se eländet. Får ladda upp inför Sveriges match på måndag kväll.
      Får vi hoppas det går lugnare till på läktarna då.
      Hoppas det går bra med middag och kaffebjudning. Här är det tvättstugan
      som gäller framåt eftermiddagen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Äkta paparazzi där men bättre bilder än vad dom brukar åstadkomma .en solig söndag väntar ha det bra ni båda ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Mina motiv r ju ändå stilla. Men det kan vara knepigt
      med skärpan ändå. Inte många millimeter det handlar om.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera