SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 13 juni 2016

- INTE EN PIPPI PÅ HAVSÖRNSHOLMEN....

- Det har varit extremt dåligt med Havsörns-möten den här våren och försommaren. Kanske kan det bero på att jag varit ute mindre än tidigare år. Annars är det väl slumpen. För jag tror inte att det blivit så mycket färre Havsörnar nu. Våra möten kommer nog. Bara att ha lite is i magen...
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  248.917

6 kommentarer:

  1. TÄNK OM DET FUNNITS EN HAVSÖRN DÄR, DÅ HAR DET VARIT EN 100 % BILD. I KVÄLL SES VI VÄL PÅ SVERIGE MATCHEN ELLER HUR.
    HOPPAS VI FÅR OACGJORT ÅTMINSTONE. ÖNSKA FÅR MAN VÄL GÖRA.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Dom brukar sitta där ute. Därför har jag "döpt" den
      lilla holmen så. Men det är mera på höst och vinter.
      Självklart blir det fotboll ikväll. Sveriges matcher ska
      jag se. Resten är jag inte så road av.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
    2. JAG HADE JU TUR SOM ÖNSKADE EN VAR SIN PINNE. TACK VSARE MOTSTÅNDARLAGET. INGEN ROLIG MATCH ALLS, VILKA
      FILMNINGAR DE ANVÄNDER SIG AV. BBUUUUUUUUUUUUUUUU

      Radera
    3. - Synd att de inte började spela förrän Irland gjort
      sitt mål. Bedrövlig första period...
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Jag såg första halvan av matchen på O´Sullivans Pub här i Herndon
    och resten hemma. Var lite trögt ibland, men jag är glad att Sverige
    kunde jämna ut.

    Ruth i Virginia
    "Svart mot den gyllene sky en havsörn ..."

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.
      Det bättrade sig lite i andra
      halvlek.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera