SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 23 januari 2015

- LIVET PÅ EN PINNE.....

- Det blev aldrig några morgonbilder igår. Däremot åkte jag ut till havet en sväng på eftermiddagen och fotograferade ett par Gråtrutar som bytte plats uppe på en pinne....
Idag den 23 januari är det ELENS DAG.
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  201.383



11 kommentarer:

  1. You are so beautiful ... ... ... and you are an amazing photographer! Have a nice day. Jarka

    SvaraRadera
  2. The seagulls are beautiful ... ....

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Jarka Panci.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Yes You are en perfekt photograf. jättefina som vanligt. I dag är det kallt här 10- . 6 står det på datan att jag har. men den siffran är vid Kungsängen flygplats.
    det är inte så noga, men rätt skall vara rätt. Nu väntar gröten på mig i köket, ha nu en bra dag.

    kramar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Hoppas gröten smakade bra. Jag nöjer mig med mjölk och
      mackor.
      Lite kallare här också på morgonen. Och till kvällen skulle
      det kunna sjunka till 10 minusgrader. Vi får se om vintern är
      på gång....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Ombyte förnöjer kan man säga ,vore trist med olika pinnar.Trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Underbara bilder som vanligt :)
    Önskar dig en fin helg
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Får önska detsamma till er på västkusten.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Ni får klara er utan mej ikväll,sonen har min plats! Åker till MC-mässan i morgon,blir säkert några bilder därifrån på söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Det gick ju bra utan dig på läktaren ikväll. Det var en
      riktig nervrysare i sista perioden.
      - Ha det så trevligt på mässan och kör försiktigt på hala vägar !

      Radera