SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 24 januari 2015

- EN FÄNGSLAD RÖD PAPRIKA.....

- Bara en bild från min lilla fotostudio.
Idag den 24 januari är det FRUFRIDAGEN ( något som jag har för mej uppfanns i Hylands Hörna på 60-talet ).
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  201.512

9 kommentarer:

  1. Hejsan påhittiga Henning, vilken snygg grönsaksbur, sätt inte in Ida i den, Joo kanske hon kan väl skoja med dem. Här är det varmare i dag, bara 1- , men
    det känns inget skönt i alla fall. minst -10 känns det som
    Nu har den här käringen gnällt färdigt.
    fina bilder som vanligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Nej Blondin-Ida får inte sitta i buren. Och jag tror
      inte hon gillar paprika heller.
      Plusgrader här också nu. Men det var riktigt kallt när
      jag körde hem från hockeyn igår kväll.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Paprika är det gott om idag vi fick tre olika färger när vi åt på restaurang idag .Snygg bild men det är tydligen inte fru paprika ,trevlig fortsättning på helgen ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Nette.
      Jag gillar bara den röda. Den gula kan vara OK. Men den
      gröna är omöjlig som föda....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Oj så gott med paprika! Och nyttigt! Men enl. dom förståsigpåare så är dom gröna mest nyttiga .Nu har vi vunnit våra matcher. Grattis! Hoppas det fortsätter så. Vi har haft snöfall nästan hela dagen. Tog det sista "skottet" efter 19 tiden, då hade det slutat att snöa. Men i morgon blir det en mellandag. Kanske lite sol. Hoppas!!!! I går natt var det - 14,8 grader. Ha en god natts sömn! God natts kram. Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Lisa.
      Somnade tidigt igår....
      Röd paprika är riktigt gott. Men jag odlade röd spetspaprika i
      somras på balkongen. Men dom blev nästan helt smaklösa. Så
      det var sista gången. Såg att Örebro vann också. Kul.
      Här skiner solen idag. Men det har inte kommit mycket snö sista
      dygnet. Men det är vitt på marken i alla fall. Får hoppas att det inte
      töar bort.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Vacker färg! Vad är dom där gröna kulorna i bakgrunden? Oliver?

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.
      Det är gröna ärtor som faller mot marken i buren. Några
      oliver hade jag inte hemma. Det är så sällan jag gör
      Dry Martini....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Så härligt annorlunda foto:-)

    SvaraRadera