SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 29 maj 2014

- REKORDSNABB SEGLINGSTÄVLING.....

Det friska nordostliga vindarna gör segeltävlingen SeaPilot2Star rekordsnabb. De två första etapperna ( Oxelösund - Visby och Visby - Oskarshamn ) har gått ca. 15 timmar snabbare än förra året. Då det var väldigt svaga vindar.
Kul att enda Oskarshamnsbåten "Eländet" leder efter två etapper. Borde väl vara läge att byta namn på den båten efter den här lyckade seglingen.
Återkommer med bilder från starten av tredje etappen ( Oskarshamn - Oxelösund ) där de flesta av de 112 båtarna kommer att starta tidigt fredag morgon.
- Ha en trevlig torsdag och Välkommen tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  175.036
Oskarshamnsbåten "Eländet" på väg in mot mål efter 2 etapper. Där är man drygt en timma före
nästa båt. Borde väl vara läge att byta namn på båten efter den här lyckade seglingen....:o)

Målgångsfunktionärerna Micke och Gotte på väg ut för att ta emot
första segelbåten på väg in mot mål.

Första båtens besättning Sandor Moldovan och Stefan Eneman ser mycket nöjda
ut vid andra sträckans målgång i Oskarshamn.

Oskarshamns-Tidningens Daniel Svensson fotograferar målgången
samtidigt som Segelsällskapets Kurt Hultgren filmar.

4 kommentarer:

  1. Det borde väl ha varit bra segelväder om man tittar på vågorna .Friska vindar här idag också men nu mulnar det och några regnstänk kommer .Trevlig kväll ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Jag somnade visst medan jag skrev svaret i natt....:o)
      Det var full fart på segelbåtarna.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Den båten borde väl heta " Dröm läget ", eller "Godbiten " Det var inte dåligt så långt före den låg. Det har blåst här med, men nu är det äntligen lugnt igen.
    I morgon- bitti kommer min dotter ett tag per cykel, så då bliver det nog lite regn. Hon brukar ha lite otur med det. Men hon säger det finns inget dåligt väder, det är väl
    för att trösta mig.. ha det så gott Henning önskar Hajan .

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Hajan.
      "Godbiten" var ett bra namnförslag. Ska framföra det till båtägaren
      när jag träffar honom.
      Håller tummarna att regnet håller sig borta under cykelturen. Annars
      behövs det nederbörd nu.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera