SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 29 maj 2014

- JAG BLICKAR TILLBAKA.....

- Det var verkligen inget plattvatten igår heller. Samma envisa kuling från nordost. Så jag har plockat fram en lite lugnare bild från ett tidigare tillfälle i skärgården.
Idag den 29 maj är det FOLKNYKTERHETENS DAG, FÖRSTA METAREDAGEN och KRISTI HIMMELSFÄRDSDAG.
- Ha en trevlig torsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  174.913

8 kommentarer:

  1. Lugn och fin bild
    Samma som när man metar ungefär
    Ha en trevlig dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Molle.
      Ja där skulle man kunna sitta på en brygga och
      dingla med benen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Ja en riktig metar bild har du hittat ,snyggt .Här är det solsken idag ,borde inte ha varit enligt prognoserna men ...Fönstertvätt står på dag ordningen ,ha det bra ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Sol här också. Men jag väntar med mina fönster tills
      tallarna har "rykt" färdigt.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Ahhh. Vattnet kluckar mot skrovet, svag bris av tång i luften. Fiskmåsar skriar, insekter surrar. Ett härligt stycke sommaridyll du bjuder på idag. Vem skulle inte vilja inta sitt medhavda på någon av de där kobbarna?
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Klas.
      - Du speglar det precis som det var. Skulle kunna
      tro att du var en riktig "sjöbjörn"...
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Vad har du för mailadress gamle gubbe? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hörru pojkjävel.....
      ...den kommer till din mail.
      Vågar inte lägga ut den här. Det är så mycket
      damer som skulle mejlbomba mej då....:o)
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera