SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 4 april 2014

- BLÅA NYANSER VID HAVET.....

- Herre jisses vad veckorna går fort. Nu är det fredag igen.....
Jag smyger igång en liten miniserie med olika färgnyanser idag. Och då är det väl lämpligt att börja med det blåa.
-Idag den 4 april är det INTERNATIONELLA DAGEN FÖR MINOR OCH MINRÖJNING.
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare: 168.849


8 kommentarer:

  1. Svag för blått det vet du ju ,vackert ,vackert .Men min blogg innehåller mest gult och blått idag .Solen skiner som vanligt ,ja nu har vi sluppit se grå eländet ett tag .Trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Får önska detsamma till er.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Hej Hasse!
    Som alltid; bästa bilderna!
    Snacka om blå timmen, superbra.

    Ha en go helg!
    MVH
    Walve

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Walve.
      Jag får önska detsamma tillbaka.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Så vackert. Visst flyger tiden iväg. Ha en go kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Lisa.
      För önska detsamma till dig.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Ojj så vackert , gillar den blå färgen skarpt . Ha en trevlig helg // Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Anita.
      Jag hoppas att solen även skiner på dig i helgen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera