SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 22 december 2017

- God Jul och Gott Nytt År !
önskar vi alla gamla Bloggvänner.

16 kommentarer:

  1. " Santa Claus are back in blogg again" Härligt julkort Hasse,och samtidigt önskar jag dej en riktig GOD JUL!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Göran.
      Jag får önska er på Skärgårdsgatan detsamma !

      Radera
  2. Välkommen tillbaka både kattan och Du. Det är lite tomt o bloggvärlden, alla har liksom lagt av. Det är skillnad för mig, det är det enda jag bryr mig om just nu, att blogga. Gumman har blivit gammal, men Du och lilla IDA verkar ha lusten kvar. Trevlig Jul nu Henning
    för dig och Ïda. Här är som vanligt, matlagnimg på gång, dotter och måg hemma ifrtån Spanien, Så Julafton är vi här
    julkram från Hajan till Dig och lilla Ida.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Jag får önska er detsamma och att ni får en
      fin och skön julhelg !

      Radera
  3. Om inte mitt julkort kommit fram (man kan ju inte lita på Postnord) önskar jag dig en riktigt fin och mysig Jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Maria, får önska detsamma till dig.
      Jodå mina brevbärare sköter sig fint. Så den glittriga
      fina tomten från dig sitter på hedersplatsen på
      hallspegeln. Så den ser jag varje gång jag passerar.
      - Ha det så bra !

      Radera
  4. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År. Fint julkort du har gjort. gun

    SvaraRadera
  5. Hej på dig , vill passa på att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR, med TjockaHulda och kissekatten.
    Här sniglar sig livet vidare, på sommaren bobilar vi mest, och vintern försöker vi bara överleva,
    just nu med hosta och snörvel....
    Men annars mår vi bra, hoppas detsamma till dig.
    Kram från Rantamor och Rantafar.
    Går bra för dig i hockeyn nu !!!

    SvaraRadera
  6. - Halloj på er däruppe.
    Jag får önska er detsamma. Allt väl här nere, men allt tar ju så
    mycket längre tid nu på vintern. Men hockeyn värmer... än så
    länge.
    Timrå började ju starkt också på säsongen. Såg slutet på en match
    för några dagar sedan när Timrå vände och vann en halv sekund innan slutsignal. Då
    tänkte jag att nu skriker Rantafar lika mycket som jag brukar göra framför TV´n när
    det är bortamatch och Oskarshamn gör mål.....
    - Ha det så gott däruppe, Blondinen hälsar också !!!

    SvaraRadera