SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 19 oktober 2013

- EN STRIMMA LJUS I ALLT DET GRÅ.....

- Vi klarade oss från snö igår. Men vinden var frisk från nord, och riktigt kall. Var ändå ute en kort stund vid havet för att få se horisonten och sniffa lite på havsvattnet.
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  144.422





10 kommentarer:

  1. Det där med havsabstinens kan bli svårt den här tiden .Numera räcker inte ljuset till här mera på kvällarna att fotografera solen går ner klockan 6 så då är det nästan mörkt efter det ,hoppas på lite sol till helgen .härliga sniffbilder fick du i alla fall ,riktigt så det skvätter om dom ,ha det bra ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Det blir mörkare och mörkare. Men om två
      månader vänder det. Något att se fram emot....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Mycket läckra bilder :)
    Hos oss var det kyligt igår kväll också, men idag är höstvärmen tillbaka :)
    Varma hälsningar
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Då är det ungefär samma väder på båda
      sidorna...
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Allt lite kalla foton du ramat in.
    Måste ju bara vara en sälj*vel som kommer farandes på fotot nummer två !!!
    Tur att du klarade dig undan snö igår,
    men du jag läste aftonbladet på nätet och såg att det skulle börja
    lanseras kattvin på hyllorna nu.
    Så bra då kan ju du å Blondin-Ida ta ett glas rött tillsammans, eller kanske
    hon hellre gillar vitt.

    Lite trötta idag efter gårdagens utflykt...hahaha

    Tjingelingen från norrtoppen och Rantamor
    Rantafar svor nyss så jag förmodar att Malmö gjort mål....

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tjingelingen i norr.
      Ingen vidare värme där, även om det inte snöade.
      Ska sätta på en "hink" glögg i morgon, det kanske blir det som Blondinen
      och jag kan sitta och skåla i. Det blir lagom nu för att få det klart till advent.
      Såg att ni varit ute och körat på kvällskvisten. Själv sjunger jag bara till Allsången
      på TV, till grannarnas förtret....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Så otroligt vackra tavlor du har målat igen. En njutning för ögat. Tack! Har varit på landet idag och plockat ner stora fina äpplen. Cox Pomona. Delade med mig till mina grannar både här och där. Men det hände något sorgligt idag. Vårt svanpar med 6 ungar fick besök av räven. 2 ungar fick sätta livet till. Och en av föräldrarna flög mot staketet och fastnade med en av vingarna. Men det kom någon som hjälpte loss den. Så den klarade sig med en blödning. Hoppas innerligt att den kommer att orka flyga iväg när det är dags. Det känns tragiskt . Vi har ju följt dom sedan dom var små dunbollar. Ha go kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lisa.
      - Det är inte alltid som naturen är rättvis. Men det är inte mycket man kan
      göra åt det. Livet går vidare.... för en del.
      - Ha det så gott och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Vi har klarat oss utan snö med, havet ser kallt ut.
    Idag har det regnat hela dagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj på Höglandet.
      Inget väder man badar i. Inte frivilligt
      i alla fall....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera