SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 6 augusti 2012

- BARA EN BILD......

- Visst var jag ute i skärgården igår också. Men jag hittade ingenting att fotografera. Blev bara kaffe och en "god" bok..... Bilden är tagen den 26 juli.
Idag ska det tydligen regna hela dagen. Passar på att åka till Biltema och göra av med pensionen.
Idag den 6 augusti är det HIROSHIMADAGEN
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  95.168

18 kommentarer:

  1. Kaffe o en god bok är väl beviset på att du njöt av vädret kan jag väl tro .Imorgon ser vi ut att få samma regn som du väntar idag ,nu skiner solen .Ha en fin dag ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Ibland får man nöja sig med det lilla....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Ibland är en bok och kaffe betydligt bättre än att "jaga" motiv. Det är tur att jag inte behöver leva på denna konsart, skulle nog bli ordentligt handlings förlamad av alla måsten. Men du är ju ett proffs så du vet hur det är.
    Hoppas du hinner njta idag med innan nästa regn drabbar oss!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Rajson.
      Det var mycket länge sedan jag var proffs. Men jag
      kommer ihåg jakten...:o)
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Så vacker bild på det stilla havet. Ibland är det ju så att man inte
    hittar nåt att fotografera och det kan ju vara skönt att bara koppla
    av ibland också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Fjällripan.
      Ibland är det stärkande att låta kameran ligga kvar
      i ryggsäcken...
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. "Bara en bild" brukar alltid vara speciella!
    Då är det bilden som får tala!
    Mycket vacker, poetisk, meditativ bild!
    (Slösa inta bort hela pensionen på Bilteam!)
    Mvh
    Lola

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack till Mittens Rike.
      Det blev ett par kronor över. Räcker till makaroner
      och ketchup ett par veckor, tills nästa utbetalning...:o)
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Härlig och superfin bild!
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Maria.
      Vädret är kass. Men då får man ju lite annat gjort i stället....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Vilken vacker bild! Vi har haft rätt ok väder här inne på Höglandet tills nu. Det kom några droppar regn lagom tills vi tänkte och åka till skjutbanan. Panga ner lite duvor var det tänkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Ni får skjuta ner regnmolnen i stället, så vi slipper dom i framtiden....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  7. Det undrar fotografering ... mycket bra, ingen tvekan. God kontroll av ljus och inramning fabulous. Och i allmänhet allt arbete du presenterar i denna blogg som är packad med stor omsorg och detaljer. Min felicitacione Spor den.
    Hälsningar

    SvaraRadera
  8. Kanonfin bild från din kust. Hoppas nu - och jag håller tummarna - att du får toppenväder vid ditt besök på västkusten.
    Ha en bra fortsättning på veckan!
    /SA

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack för hållna tummar, S-A !
      Prognosen ser bra ut nu. Men den brukar ju
      ändra sig flera gånger på en vecka (eller dag).
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  9. Det är bara det att du är hemmablind, fast vad sjutton har man sådana här på lager då kan man ta en vilodag utan att behöva ångra att kameran inte var med.Den här är magisk.
    Jag älskar dina bilder. Det kvittar vad du fotar så är de kanon.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera