SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 24 juli 2012

- EN NÖDLÖSNING.....

- Sol och kuling från sydväst. Ja så var gårdagen ute i skärgården. Vattentemperaturen hade krupit ned till 15 grader så det var inte extremt varmt i vinden. Att objektivet var fullt med vattendroppar från vågorna upptäckte jag inte förrän jag var vid hemmahamnen igen. 
Så det fick bli en nödlösning för bilden. Den togs från bilens framsäte på väg hem......
Vinden ska tydligen bli lite lugnare idag.
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  94.042
Bilden är "skruvad" lite grand i Photoshop

12 kommentarer:

  1. :-) Vilken bra nödlösning det blev, superfint. Jag måste ha en ny dator så jag kan ha Photoshop, har CS men det kräver mer RAM minne än jag har på min dator nu, inte gammal men redan omodern....
    Så jag kan bara fixa lite i Picasa som jag har nu...känns inte tillräckligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack till Höglandet.
      Fick också dubblera Ram-minnet när jag gick upp till cs6.
      Nu bär det ut på havet....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Nödlösningen blev ju super.."silverön" fantastisk..och strålande båtväder..vad kan man mer begära..ha det..Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Maria.
      Jag begär inte så mycket mera.....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Bra nödlösning ,vi ska också ut till det yttersta havsbandet idag ,det blev en plötslig vända hem igår ,så nu tar vi i med nya tag ,ha det fint ute på havet ,Nette

    SvaraRadera
  4. Hahaha bilden är "skruvad"... :))) Det spelar ingen roll. Bilden är super!
    Hos mig är: Gentle breeze, wind 6 m/s from southwest... och solen skiner...
    Hoppas att det blir så här ett tag :)
    Önskar dig detsamma, jag menar en varm och solig sommar dag
    Kram till Ida
    och ha det gott
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Halina.
      Jag så här får det gärna fortsätta. Ännu bättre väder idag än igår.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Den nödlösningen blev ju superbra. Bilden är underbar!
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Maria.
      Dagen har varit kanon, men nu är det lite panik, vart tar tiden vägen.....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Såååå jädra snyggt det blev.Hoppas bara att du fick bort saltstänken på gluggen.
    Nu sitter vi här och väntar på S-A och Ellie.
    De kommer runt halv tolv.
    Vädret är ungefär som det skulle kunna vara i slutet av augusti fast det skall ju bli bättre.
    Hoppas kan man ju.
    Ha det toppen.
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Lotta.
      Saltstänket försvann, och idag har vi haft ännu bättre väder.
      Hoppas ni får trevligt med gästerna.
      Väntar gäster här också, så det är lite panik.....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera