SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 23 juli 2012

- ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN......

....ETT RIKTIGT SKÄRGÅRDSHÖGTRYCK.....
- Så kom då högtrycket till slut. Och vi kan återigen säga "Solkustens centrum"......
Det blev en heldag med Tjocka Hulda igår. Jag lade inte många minuter på fotograferingen. Prioriterade att bara njuta i solen.
- Ha en trevlig (solig) måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)   Antal besökare:  93.965




16 kommentarer:

  1. Himmel så gott det ser ut.jag älskar mittbilden för där är molnen så häftiga på sneddan liksom.Skitsnyggt!
    Vi har fått ett jädra skitväder vi som har haft det ganska bra en hel vecka. Nästan storm plus regn. Hoppas verkligen att det blir bättre för annars blir det inte kul.
    Vad skall man hitta på då Inomhusaktiviter finns det inte så gott om här på västan. Det finns ju Bohusläns museum i Uddevalla.Något för er kanske Jag vet ju inte vad som är kul.Vi skall åka bort över den tredje till och med den femte. Två nätter i Linköping.Vi skall hälsa på Maria i Mariasbilderblogg på lördagen sen får vi se.Jimmy passar hundarna annars hade vi inte åkt.
    Ha det toppen Nu skall jag skura badrummet och toan sen blir det att dra till Torp och handla mat.
    Kennet skall till tippen med skräp också.Massor ifrån trädgården.
    Kramizzzzzzzzzzzzzz

    SvaraRadera
  2. - Vi har mulet än, men det ska klarna upp om någon timma. Ganska blåsigt
    men det kommer från "rätt" håll. Blir frukost på havet.
    Måste också hinna med en runda till Tippen.....
    - Välkommen tillbaka !

    SvaraRadera
  3. Lyllos dig att du hade fint väder igår
    Här är det igenmulet
    Drar upp till Dalarna om några dar,får hoppas att solen visar sig där
    Smaklig frukost på sjön

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Frukosten satt som en smäck....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Härliga somriga bilder från "Din skärgård", måste ha varit riktigt gott att ÄNTLIGEN få en hel dag ute på böljan den blå med riktigt fint väder.
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Maria.
      Det var verkligen på tiden....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Jag skriver bara WOW! och blir avis ;)
    Här bara blåser.... Verkar som att sommaren vid västkusten blir blåst...
    Varma hälsningar
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Vi har soligt och fint här.
      Men det blåste riktigt kraftigt från ert håll....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Vackert med högtryck till dig,därav dom fina bilderna.Här är det blåsigt o mulet idag ,vi fick en regnskvätt i gårkväll ,rensade upp luften lite ,gav också vackra bilder .Har hunnit med dmmsugning o golvet är torkat två limpor i ugnen ,måste passa på då det är mulet ,ha en fin dag ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Riktigt blåsigt här också idag.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  7. Mmmm förstår att du njöt i det vackra vädret! Himlen ser helt fantastisk ut i den första bilden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Ja det var en riktig höjdardag.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  8. Ja så hade vi det med igår...men nu skall du se det blir fint. Bara 2 v kvar att jobba och då kommer sol o värme :-)
    Underbara bilder från kusten

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack till Höglandet.
      Jag håller tummarna för fint semesterväder för dig. Och hoppas samtidigt
      att det sträcker sig ända ut till kusten....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  9. Jaha ja...det var där man skulle vara...Å du gjorde alldeles rätt i att njuta, man vet aldrig när det händer igen!!
    Sköna bilder, njuuuter verkligen av det blåa och solen som strålar!! Men än har vi inte gett upp hoppet här i gnällbältet, snart...snart så är det vår tur också att få lite sol!!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Rigmor.
      Jag hoppas verkligen det blir lite sol där bobilen är uppställd.
      Nu bär det ut på havet igen....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera