SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 29 april 2012

- TRÄDGÅRDS-FONTÄN TILL SALU....

- Däremot så är inte Blondin-Ida till salu - oavsett hur mycket ni bjuder......
Jag ska göra om lite på mina balkonger under sommaren och behöver göra mej av med den ena, av två, Fontän-grupper. Bäst passar dom ju ute i en trädgård, där vattenkaret kan grävas ner, och bara de vattensprutande stenarna syns. Men det funkar även bra på en balkong. Ljudet från det plaskande vattnet är otroligt avkopplande. Och det blå-vit-färgade ljuset på vattnet blir effektfullt, framför allt när det börjar mörkna.
Vattenkaret är 35 cm högt och 65 cm i diameter. Stenarna är 52, 31 och 16 cm höga. Varje sten har inbyggd blå/vit Led-belysning med transformator. Pumpen har tre utgångar, så det går att ställa varje stens vattenstråle i den höjd man vill ha. Jag har vattenstrålarna väldigt lågt ställda för att slippa alltför mycket vattenstänk på golvet.
Nypriset hösten 2008 var 4.000 kronor.
Är det någon som är intresserad att köpa den, så är priset idag 2.000 kronor. Fontän-gruppen hämtas på min balkong i Oskarshamn. Lämna i så fall en kommentar, så hör jag av mig.......
( Det var lite svårt att få till några rättvisande bilder på det plaskande vattnet )
Idag den 29 april är det: DANSENS DAG
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  88.297





5 kommentarer:

  1. Om du fick en mille så skulle väl du behålla Blondisen ändå va?
    Men lycka till med fontän försäljningen

    SvaraRadera
  2. Så mycket pengar finns inte i världen så man kunde sälja en sån juvel. Vilken fin fontän. Lycka till Hälsningar Sigrid o Lisa.

    SvaraRadera
  3. Snygg fontän,hoppas du får den såld.Det är ju ett plus att du har Ida som förevisar.här är det sommar o sol idag ,kylig natt har det varit .Nu är sommardäcken på också så det blir väl en o annan sommarutflykt .en spåman i dagens tidning sa att planeternas läge visar en kall försommar så vi får väl se om det är en glädjedödare ,eller om väderprognoserna säger annat .ha en fin söndag ,Nette

    SvaraRadera
  4. Sätt en lapp på anslagstavlan i affären där du handlar så får du sålt den på studs.
    Den är ju jättehäftig.
    Lilla Ida är för söt.
    Vilka ögon.Vilken fantastisk bild förresten. Fortfarande det nya makrot?
    Jag tycker att du har lyckats bra med bilderna på fontänerna också. Vi har varit iväg och fotat lite idag igen men det blev inget så där Wooowwww precis.
    Jag fick kornet på en bäver.
    Fy så ful den är. Den ser ju ut som en jätteråtta.Det var ju på jättelångt håll som alltid när jag fotar fåglar och djur.
    Jag borde sitta i gömsle så kanske jag fick någon bra bild någon gång fast det funkar ju inte när gubben är med.Lycka Till!!!
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  5. Skulle ju vilja ha...men Oskarshamn är lite väl långt bort. Å sen tror jag inte vi har någon bra plats för den. Men jag förstår att det är rogivande. Å jag förstår också att blondinen INTE är till salu, inte för allt smör i Småland...ja, jag vet att Oskarshamn ligger i Kalmar län, men det lät så bra...
    Kram kram

    SvaraRadera