SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 28 april 2012

- DRAMATIK PÅ ALLA PLAN.....

- När man sitter där i strandkanten och inspirationen inte riktigt vill infinna sig. Så får man vara glad att det går att öka på dramatiken när man kommit hem till skrivbordet. Bilderna är bara "underexponerade i datorn" lite grand. Ungefär som Hitchcock gjorde, fast han inte hade någon dator. Däremot hade han en himla massa fåglar......
Idag den 28 april är det: ARBETSMILJÖDAGEN
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  88.252




6 kommentarer:

  1. Härligt men stackars liten som har trillat av pinnen.
    Vilken lyster det är i bilderna.
    De är helt sagolikt vackra särskilt den sista.
    Synd bara att den är död den skulle suttit där och kikat på dig istället.
    Jag hittade en liknande när jag var på lilla Askerön fast den var mer uppäten än din.
    Ja så är det i naturen.
    Idag skall jag låsa upp grannens hus för det skall vara vining där och han är i Trondheim.
    Skit för det är sol.
    Kennet får väl åka iväg och köpa lite virke till rosenbågarna medan jag väntar på att visningen skall bli klar.
    Ha det nu så gott där borta
    Kramizzz på dig och puss på nosen på lilla fröken.
    Gubben hälsar.

    SvaraRadera
  2. ...inspirationen inte riktigt vill infinna sig... jaha? fattar ingenting! Bilderna är ju sagolika!!!
    Snyggt fångat dramatik!

    :) Hitchcocks fåglar var inte äkta.... och fåglarna är inte aggressiva... de bara kämpar för livet och de har inte det lätt :)

    Varma hälsningar från soligt väst
    Halina

    SvaraRadera
  3. Dina moln bilder är alltid lika underbara , fågellivet är nog alltid dramatiskt,det ser dimmigt ut här idag ,solen är på kommande .Vi var o kollade det ääär isfritt nu ,trevlig lördag ,Nette

    SvaraRadera
  4. Vad snygga bilder! Trist med fågeln men så är naturen.

    SvaraRadera
  5. Jäkla vilket bett det va i första bilden..
    känns som molnen är på väg att trilla ner...

    Snyggt..

    SvaraRadera
  6. Dramatiska - och mycket vackra bilder !

    SvaraRadera