SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 8 april 2012

- BAKSLAGEN ÄR APRIL MÅNADS KÄNNETECKEN......

- Så kom då vårens första rejäla bakslag. När jag vände på persiennen på påskaftons morgon hade vi fått ca. en decimeter nysnö. Forsythiorna som blommat så fint utanför, var nästan helt täckta av den vita nederbörden. Men dom brukar klara det med glans.
Idag den 8 april är det: PÅSKDAGEN och ROMERNAS NATIONALDAG.
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)  Antal besökare:  87.186


6 kommentarer:

  1. Ser ut som du varit hemma hos oss o fotat,men "aprilasnö är bättre än fåragö" som ordspråket säger!

    SvaraRadera
  2. Tänk vad bra att bakslaget kom redan nu i mitten på maj är det nog lite värre ,här skiner solen men kallt -4 nu men igår kväll - 7 när jag stängde gluggarna .Hade just besök av påskharen ,ska väl sätta in dom så alla som inte haft besök får se en ,Kramar till er ,Nette

    SvaraRadera
  3. Jag kommer ihåg när vi fick snö den 28 april ett år. Det var på 70talet och det var inte lite snö som kom då heller.
    Det är bra att det kommer ner Jag önskar att det kom lite här också Det kom lite på långfredagen men det var pytte.
    Här blommar inte forsythiorna ännu Grannen har en stor buske nästan är helt kal.Bilderna jag satt in idag var riktigt dåliga men jag tyckte det var kul för att den första hade jag aldrig sett.
    Det var så svinkallt och det blåste så det var omöjligt att få korn på dem ordentligt.
    Imorgon kommer det tofvipa igen Den är bättre.
    Ha det kanon där borta. Nu skall jag ut och se om det finns något att fota.
    Kramizzzzzzz Gubben hälsar...

    SvaraRadera
  4. Ja d kallar jag bakslag ordentligt, inte lite snö du fått heller, men förhoppningsvist så smälter den fort undan får vi hoppas.
    Och sommarstugan fick du sålt ser jag bra d.
    Men kanske också lite vemod ????

    Ha en fortsatt fin påskhelg.

    SvaraRadera
  5. Inget vidare med bakslag men tur är att våren verkar ha kommit tillbaka igen. Det finns inte mycket snö kvar nu...-skönt! Jag tycker dina bilder är bra dokumenterat av något som jag hoppas är sista bakslaget med snö för i år. :)
    Morgan

    SvaraRadera
  6. Oi, ser at dere har fått slik som vi. Slik er det nok at april kan gi noen tilbakesteg.
    Håper dere får våren snart.

    SvaraRadera