SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 7 februari 2012

- PLATT-FÖTTER PÅ RYMMEN.....

- Idag den 7 februari är det: Tankens dag.
Egentligen borde jag ha sparat dom här bilderna till den 18 februari, då det är Fotens dag.....
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  83.989


6 kommentarer:

  1. Så gulligt med ankfötterna på isen :)) Jättefina bilder som alltid!!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Plattfötter på rymmen...
    jo,jo sån tur att du har öppet vatten så att dom har lite vatten att plaska i.
    Här hos mig är det inte bara plattfötterna som saknas,
    alla fåglarna också.
    Efter den kyla vi haft/har -20 idag igen, så kommer inte fåglarna ut ur sogen för att äta ens.
    Saknar dom.


    Tjingeling till dig och blondinen...

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder!
    Kramar till Dig och Blondin
    från fruset väst
    Halina

    SvaraRadera
  4. Du sätter fantasin igång på den första bilden ,var det dålig landning eller var det slagsmål eller hm .ja vem vet .Vatten finns där ännu .Här är - 17 grader igen idag men ingen vind så jag tror det är varmare än igår,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Sååå pluttiluttit med fotspår i snön i alla fall när det fåglar som är i farten. Inte som här att det inbrottstjuvar. Vi har klarat oss ännu tack och lov.
    Herre min skapare har ni så kallt Idag har vi haft 5- som mest men nu är det bara 1-.Jag satt och hade börjat skriva när jag fick se din kommentar. Detta är tankeöverföring kan man säga.

    Bilderna är ju ljuvliga men usch så kallt det ser ut.fast det är väl meningen när man fotar att man skall få fram sånt.Du är super på att förmedla.
    Nu har jag lagat mat i massor för vi får ge farmor och Lasse.Hon har blivit jättesnurrig .Hur detta skall sluta vet jag inte men vi får försöka att utfodra dem för det är ju viktigt att de äter bra.
    Idag blir det pot.gratäng och kyckling med sallad.
    Nu skall jag dra vidare jag har inte hunnit med idag heller.
    Hopplöst.
    Jag fick i alla fall ett jättefint tangentbord. Ett Logitech. Han är snäll för det kostade 800:-när han köpte det. Skitgott att skriva på.
    Ha det nu gott i stugvärmen.
    Skönt med lite solbränna Man känner sig lite piggare och fräschare.
    Kramizzzzzzzz

    SvaraRadera
  6. Vilka fina och härliga bilder!
    Tur att pippisarna har öppet vatten att vara i.
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera