SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 8 februari 2012

- NÅGRA TIMMAR PÅ ETT ISBERG.....

- Nu när min och Blondin-Ida´s favoritserie på TV, Frozen Planet, är slut så får man hitta ett alternativ. Jag fann det i verkliga livet igår.
Satte mig på ett snö- och isberg väldigt nära havet. Drack kaffe och njöt av februarisolen som värmde på ryggen. Samtidigt som nämda ljuskälla spred glitter i både snö och is.....
Sista bilden får man väl kalla ett "Självporträtt i miljö".
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  84.048




8 kommentarer:

  1. Håller med Dig, Frozen planet var underbar att titta på :)))
    Dina bilder är lika vackra.
    Underbara vyer och detaljer.
    Det lovades snö hos mig snart... vi får se :)
    Kramar till Dig och Ida från fruset väst
    Halina
    Ps
    Mina katter kom på att det är roligare att leka med mös hemma i värmen :(

    SvaraRadera
  2. Härligt att se det vita och det blå ,,tv programmet har vi också sett här .Den sista bilden där ser jag en ung man ,farbror?Ha en fin dag ni båda,Nette

    SvaraRadera
  3. Solkustens centrum börjar göra rätt för namnet igen ser jag. Fina soliga vinterbilder!

    SvaraRadera
  4. Hallå där borta
    Vilken härlig stämning det är i dina bilder idag.
    Ljus och glädje.
    Såå vackert det är detta ljusblå mot ett rent fint snötäcke.
    Här är det bara grått och fult.
    Lyckost dig som fick ett par sköna timmar vid havet i sol och värme
    plus att du fick lite solbränna på köpet.Jag sitter här och njuter fast inte får jag jag solbränna för det Suck.Jag måste fråga När satte du in den gamla kameran på header? Den är ju underbar.
    Det är nog bara att jag har missat det.
    Jag som brukar kolla så noga.
    Ha det super där borta
    Idag kommer lilla Alma.
    Störtmysigt!
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  5. Oj...vad vackert och vad blått!! Å nu vet jag var solen höll hus...idag gör den tappra försök här men det kommer att bli svårt för den...
    Sista bilden var ett riktigt kanonskott!!
    Ha en bra dag, blondinen och du!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men ÅÅÅ så härliga bilder, fantastiskt vackert!! Bra självporträtt också :)

    SvaraRadera
  7. Oyy, nå savner jeg kystlandskapet :0)

    SvaraRadera
  8. Jädrans så härliga bilder.
    Nu vet jag var solen finns, inte är den i närheten av mina trakter.
    Nära nog ligger både kameran och jag i dvala i väntan på bättre tider.
    Må så gott ni båda! hälsar SA & Tiger.

    SvaraRadera