SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 5 februari 2012

- JULKORTS-VÄDER VID VÄRLDENS BÄSTA OSTKUST....

- Jag gick en liten sväng nere vid havet mellan snöbyarna igår. Det är fantastiskt vad några dagars snöande kan förändra landskapet. Det var som att pulsa runt i världens största julkort....
Idag den 5 februari är det: Runebergsdagen.
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  83.872



11 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Såååå vackra!
    Snö gör verkligen att landskapet förändras, och jag kan förstå att det måste ha kännts som ett enda stort julkort efter all den snö som ni fått :)
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Åh så vackert!
    Helt otroligt så mycket snö Ni har...
    Underbara njutbara bilder.
    Varma hälsningar
    från kalla väst
    Halina

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder från Ernemar,stackars anden måste frysit om fötterna!

    SvaraRadera
  4. sååå vackert med det vita ,nästan bländande,här kommer det mera vitt idag o bara - 15 grader.fast det blåser ju ,så inte tror jag det känns varmare .Ha en fin söndag ,Nette

    SvaraRadera
  5. Ja det blev verkligen vinterland men på nått sätt gillar jag det. Idag är det dock lite väl kallt men då kan jag passa på att njuta av dina bilder istället...-Ha en bra söndag!
    Morgan

    SvaraRadera
  6. Smukke vinterbilleder.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera
  7. Nydelige vinterkort!!! Jeg elsker vinteren når den legger det hvite teppet sitt over lanskapet.
    Ha en trivelig vinteruke til deg!!!
    Hilda

    SvaraRadera
  8. Säga vad man vill om snö men vackert är det.
    Bilderna är alldeles förträffligt Underbara!!!!
    Nu har jag varit iväg och fotat lite. Skitväder grått och trist och igår som vi hade sol.
    Jag har fotat strömstare (tror jag)så nu är det spännande att se om det blev något.
    Jag laddar in 610 bilder nu så på någon måste väl gå att se på vad det är.Jättespännande!
    Detta är första gången jag ser strömstarar.
    De var två och två.
    Synd att det var så mörkt men så är det alltid när man kommer ut.
    Nu är de snart inne.
    Ha det super där borta
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  9. Fin härliga vinterbilder..
    men känns som vi kommer stöta på varandra där ute nån dag..
    när ja va där ute såg jag spår i snön utanför leden, Det va typiska fotografspår.. ;-)

    SvaraRadera
  10. Milde himmel vilka fina bilder, älskar dessa vackra vinterdagar..ha en fortsatt fin kväll önskar Torprosen

    SvaraRadera