SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 22 augusti 2014

- OLIKA FÖRUTSÄTTNINGAR.....

- Segelbåten, Lastfartyget vid horisonten och Lotsbåten. Alla har de olika förutsättningar och uppgifter på havet.....
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  184.353 

12 kommentarer:

  1. Kraft, bevegelse og energi på ditt bilde. Flott!
    Jeg forsvant litt fordi jeg skiftet bloggmal og vet ikke hvordan jeg skal bevege meg på den for å finne frem til mine bloggvenner. Kommer meg etter hvert, kanskje. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket till dig i Norge !
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Vi får hoppas att alla förutsättningar gick i lås, för dessa tre. 11+ grader här, men det är en annan luft i dag, lite Höst kan man säga.
    Ha en riktigt bra fredag, jag själv mår så bra just nu. Hoppas Du Blonda Ida ,gör det med
    hälsar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan och Tack.
      - Kula att höra att allt är bra med dig. Det är samma sak
      med Blondinen och mej också. Jag står i köket och bakar
      bröd och "kattskrället" ligger i solen på balkongen....:o)
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Olika flytetyg ser jag men dom flyter ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Nette. Jag får önska detsamma till er.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka

      Radera
  4. Den bilden var fin!!! Var förövrigt ner på besök i onsdag på Lilla Krogen och åt räkor.
    Gott!!!
    Önskar dig en trevlig helg.
    gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Gun.
      Vilken lyx att gå på krogen och käka räkor. Men det
      låter verkligen gott. Hoppas du också får en fin helg vid havet.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Härliga friska fläktar du bjuder på här inne, man blir glad :)

    mvh Tammy

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Tammy och Tack.
      Kul att man kan göra någon glad. Blondin-Ida bara blänger
      på mej idag. Vet inte vad jag gjort som inte passar....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Tjenissssss Du hade rätt Jag hade missat att ändra färg på kommentera (länk).
    Det var skitbra att du påpekade det.
    Vilken härlig bild idag.
    Här gör det inte annat än regnar och åskar så datorn är sällan på.
    Jag är superrädd att den skall paja.
    Ha en riktig skön helg.
    Imorgon fyller vårt äldsta barn 41 år så det blir en snabbis ut till Vindön sen bär det av hemåt igen
    för vi skall ha grannarna på kvällen.De uppvaktade när vi fyllde 65 så vi känner att vi måste bjuda på nåt
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lotta och Tack.
      Jag tyckte det såg lustigt ut, men så tänkte jag att det kanske
      var min dator som var trött.
      Vi har också haft häftiga regnskurar och åska de senaste dagarna. Men
      det har varit korta stunder så det har inte blivit många millimeter
      varje gång...
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera