SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 23 augusti 2014

- NÅGRA BILDER FRÅN HAGEN.....

- Bara några bilder till från Hycklinge Hage utanför Oskarshamn. Lite lustigt att se att det fortfarande är den där intensiva vårgrönskan kvar, trots att det snart är september....
Idag den 23 augusti är det KÖTTBULLENS DAG och INTERNATIONELLA DAGEN TILL MINNE AV SLAVERIET OCH DESS AVSKAFFANDE.
- Ha en trevlig lördag och Välkommen tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  184.467





6 kommentarer:

  1. Det var fina och välgjorda bilder. Så himla vackert som små riktiga tavlor. Sista bilden är verkligen häftig, verkar nästan som en aggressiv snyltgäst, med näbb och klor
    fy attan så ilsk den ser ut, med sitt öga.
    Bra bilder tycker Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Hajan.
      Ja visst ser den grym ut. Nästan så man vill backa lite.
      Hoppas du får en fin helg.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Kunde inte annat än le .köttbullens dag ,vi är tvungna att göra kött bulla idag för det var ju mening vi skulle på marknad och äta där men det regnar så fruktansvärt så det var inte lönt att försöka ta sig härifrån holmen.fina skogsbilder riktig vårgrönska, trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Jag har några hemmagjorda köttbullar kvar i frysen. Ska kanske
      plocka fram dom för att tina.
      Växlande väder här också. Men än har det inte blivit något
      regn.....idag.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
    2. Härliga bilder som vanligt från dej Henning
      Trevlig Lörda
      Hälsa Blondisen

      Radera
    3. - Halloj i Hufvudstaden.
      - Tack Molle. Hälsningen till Blondinen är framförd.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera