SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 10 oktober 2016

- NU FLYTTAR BLONDIN-IDA OCH JAG TILL FACEBOOK.....

- Nu har Blondinen och jag bestämt oss. Vi flyttar över vår "verksamhet" till Facebook istället.
Vi vill passa på att tacka alla som följt oss här på Bloggen under 8 år. Men det är betydligt smidigare och enklare på FB. Där har man också kontakten med gamla skolkompisar och före detta jobbarkompisar, så det känns rätt.
Men vi skulle bli jätteglada om ni vill besöka oss även där. Och kika på skärgårdsbilder och Blondinbilder.
Ni hittar oss fortsättningsvis på länken här: Hasse och Blondin-Ida på Facebook 
- Ha det så gott alla besökare, och hoppas vi hörs igen !!! hälsar Hasse och Blondin-Ida....:o)

Fortfarande stormvarning i Oskarshamn

20 kommentarer:

  1. Kommer att sakna dina bilder o inlägg,många har lagt ner sina bloggar men jag kör lite till,vi får se,har mellan 80-100 besökare varje dag.Har det som en öppen dagbok,brukar kolla tillbaka och se vad som hände några år tillbaka! Fortsätter att följa på dina bilder och inlägg på facebook!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Göran.
      Jag tappade lusten för Bloggen. Då tyckte jag det
      var bättre att bara köra på Facebook. Det går lite snabbare
      och smidigare. Och man har snabb koll vad alla andra lägger ut, på
      några minuter ett par gånger om dagen. Det schemat passar mig bättre just nu.
      - Vi sys på matchen i morgon !

      Radera
  2. Har ju ingen Facebook så då kommer jag att tappa kontakten med dig,
    väldigt tråkigt.
    Men jag förstår hur du känner och tänker, själv har jag hittat mitt forum,
    förutom bloggen , på Instagram.

    Ha det gott och tack för alla år vi bloggat tillsammans !!!
    Tjingelingen från Rantamor och Rantafar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Tack till er i norr.
      Har varit trevligt att bekanta sig på lite avstånd. Men även
      vid Corallviken i Oskarshamn.
      - Ha det så bra där uppe och spara några Sikar till nästa generation.....:o)

      Radera
  3. Lycka till då med Facebook lilla Henning. Håller med Göran att det är dåligt med blogglivet. Jag tycker inte Facebook ger något heller.
    Man är nog för gammal. Roligt att se lilla Ida, vad tycker hon om då ?
    Ha det bra vi kanske ses och hörs någon gång. Vardagsprat- Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan och Tack så mycket.
      Blondinen trivs också fint på Facebook. Många som
      gillar henne där.
      - Ha det så fint Hajan (ska hålla några tummar för IFK Norrköping nu i höst) !!!

      Radera
  4. Jag förstår ditt beslut har själv bloggat i 7år och nu känns det väldigt trögt
    men jag kör nog på ett tag till
    Kommer att följa dej på ansiktsboken
    Tack för alla dina fina blogginlägg/Molle

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Molle.
      Kände att tiden var inne. ,Men bloggen får ligga
      kvar som ett arkiv/dagbok. Sen kommer jag naturligtvis
      att kika runt lite hos er som håller på fortfarande. Och se
      vad ni sysslar med....
      - Ha det så bra i Hufvudstaden så ses vi på FB !

      Radera
  5. Har inte hunnit skriva till dig men det är så att jag har lagt in mig på den där samma boken jag också har jobbat med det nu på kvällarna .Jag skulle lägga in företaget men då måste man vara inloggad privat först .Så det blir väl en och annan bild där med nu ,bloggen fortsätter jag nog med som dagbok ,det är intressant att gå in bakåt i tiden för man har ju bildbevis för väder och vind när det kommer dom som är av annan åsikt om det som varit ,ha det fint kanske vi träffas där ,Natte

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Nette.
      Min blogg får ligga kvar. Behöver alla länkar jag
      samlat på mig. Så är det ju som du skriver en bra dagbok
      att backa tillbaka i.
      - Vi ses kanske på FB.

      Radera
  6. Nu saknar jag dig redan !!
    Rackarns också...

    Tjingelingen från Rantamor....

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Ha ha....
      Det gläder mig. Du får studsa in på FB då och då.
      - Ha det så bra i norr !

      Radera
  7. Här går det undan...Facebook får man alltså gå till för att se vad blondinen har för sig:)..
    Tycker det är synd att du slutar skriva här.
    gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Gun.
      Du är så välkommen till FB, Blondinen och mig.
      - Det är bara att knacka på dörren.
      - Ha det så bra norröver, och kör försiktigt !

      Radera
  8. Tänkte att jag bara inbillade mig....du hade nog din blogg kvar !!!
    Näe !!

    Ha d !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar så om glöggen är på gång hos dig ???
      Nu kan jag inte ens hålla reda på när du börjar dricka glögg inför julen, attans också...

      Trevlig advent iallafall till dig och Blondin Ida.

      Tjing från Rantamor å Rantafar.

      Radera
    2. - Halloj.
      Silade glöggen och ställde den på klarning i onsdags. Men ännu inte
      färdig. Får se om det löser sig till på söndag. Men jag smuttade lite
      när jag hällde upp den, och den smakade fint....

      Radera
  9. Idag korkar du då säkert glöggen i Oskarshamn tillsammans med Blondin Ida, som säker inte vill smaka,
    utan vill nog ha lite grädde att lapa i sig.
    Tråkigt väder har vi haft här ingen snö alls, men idag singlar det ned lite flingor
    som jag hoppas att få behålla.
    Hoppas allt är bra med dig och ha en trevlig fortsatt advent.

    Tjingelingen från Rantamor å Rantafar.

    SvaraRadera
  10. måste ju för fanken få önska dig EN RIKTIGT G O D J U L- Det är tomt efter både katten och dina rader.
    Tänkte på att du brukar ju besöka Kyrkan och lyssna på fin Julmusik, tror till och med att du var med din mor där.
    ha det så bra, kram från gumskrället på östgötaslätten

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan !
      Jag får önska dig detsamma.
      Blondinen hälsar också så mycket.....

      Radera