SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 25 augusti 2016

- ONSDAGSSEGLING I OSKARSHAMN.

- Åkte ut till småbåtshamnen i Ernemar igår kväll för att filma segelbåtar i tävlingssammanhang. Bara klubbtävling, men alla tar det på fullt godmodigt allvar.
När filmandet var avklarat kunde jag inte låta bli att även ta lite stillbilder när båtarna började närma sig land och målet igen.
Filmen får jag återkomma med. Sitta och redigera sådant brukar ta många timmar, och då får man ta det när det är sämre väder.....
- Ha en trevlig torsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida (Blondinen är på balkongen och jag ute på havet)...:o)
Antal besökare:  254.783

4 kommentarer:

  1. Åh, vilket storslaget skådespel! Gillar, gillar, gillar!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.
      Visst ser det härligt ut med alla segelbåtar. Det blir verkligen
      sommarkänsla när det ser ut så.
      Annars är det ganska tomt i skärgården nu. De flesta har börjat arbeta igen
      efter semestern.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Så härligt med segelbåtar, det är som något visst med dom.
    Nu måste vi snart få Sally i vattnet, börjar bli lite havssugen och fiskesugen.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj i norr.
      Gäller att passa på de sista veckorna på båtsäsongen.
      När pucken släpps och hockeyn drar igång ska Tjocka Hulda
      vara på fast mark och övertäckt. Var sak har sin tid....
      Fiskarna köper vi på ICA.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera