SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 16 augusti 2016

- GÄDDEHÄLLARNA EN DAG I AUGUSTI....

Idag blir det tufft för den idrottsintresserade Smålänningen.
Klockan 18.00 spelar Svenska damlandslaget semifinal i OS mot Brasilien (TV3). Klockan 19.00 spelar IK Oskarshamn bortamatch mot Tingsryd (C-More hockey) och 19.10 kör Dackarna en avgörande speedwaymatch mot Rospiggarna (C-More Motor). Jag skulle behöva klona mig för att klara den bevakningen....
Idag den 16 augusti är det BERÄTTA ETT SKÄMT-DAGEN.
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare: 254.060


4 kommentarer:

  1. Mycket sport nu,orkar inte se allt men det blir speedway ikväll,orkar heller inte att dra ett skämt så här tidigt heller...

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Svensson.
      För mig blir det första halvleken fotboll. Sedan fokus
      på hockey. Speedwayen för jag följa på mobilen och
      OT´s direktrapportering. Det blir tufft....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Oj där har du något att bita i när det gäller kvällsbevakningen i sport,
    men jag ser att du har fixat det, och efter en halvlek i fotboll så ser vi nog vart det lutar,
    men skulle Sverige vara i ledning får du nog problem tror jag....
    Måste kolla lite ikapp igen på din blogg och se om du persar rekordet med Tjocka Hula iår ??
    Nu har vi landat hemma igen och tvättmaskinen snurrar, och det blåser rejält så det är fint torkväder.
    Nu ska vi vara hemma ett tag har vi bestämt, ikväll kommer Colin och ska vara några dagar med oss,
    och på fredag kommer pojkarna Stormfjäll med sin pappa på tåget upp...
    Så det resande folket får allt vara hemm nån vecka nu...och ja svamparna växer i skogen och vill ha hjälp !!!

    Tjingelingen från Rantamor å Rantafar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj där uppe i Lappland.
      Jo jag såg allt igår att ni var hemma igen. Väntar med
      spänning på fina bilder från er resa.
      Jag gjorde den 38:e dagen ute med Tjocka Hulda igår. Men vattnet
      är bara 10 grader, så fort solen går i moln blir det svinkallt. Så det
      har varit lite båtåkande sista veckorna, när det blåst som mest.
      Det blir tufft med sportbevakningen. Nu såg jag att även Kallur skulle
      springa försök vid 16-tiden. Men sen hoppas jag det är nog. Har hemmamatch
      i hockeyn mot Karlskrona på torsdag, så jag måste börja ladda för det också....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera