SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 2 juli 2016

- NU LÄNGTAR JAG UT IGEN.....

- Tre långa dagar utan en endaste liten båttur. Igår morse var jag på gång. Men när jag kom ner till hamnen såg jag hur det regnade någon kilometer norrut. Och när jag tittade åt andra hållet kom det svarta moln med en hiskelig fart. Fick äta min frukost på parkeringsplatsen och rundade av med en glass i hamnkaféet.
Så nu hoppas jag på helgen. Vi får se vad den har att erbjuda vädermässigt.....
Idag den 2 juli är det ROSENS DAG.
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare: 250.475

4 kommentarer:

  1. VILKEN UNDERBAR BILD, MAN NÄSTAN KÄNNER HUR TYST OCH STILLA DET ÄR, JUST DÄR.
    DET ÄR KLART DU LÄNGTAR UT IGEN MED DIN FINA BÅT. SATT MIG ETT TAG HÄR OCH TITTADE IN TILL MIN DOTTERS BLOGG, OCH FICK SE DET
    VACKRA BLOMSTERKLÄDSELN PÅ KISTAN. DÄRFÖR PASSADE DIN BILD SÅ BRA FÖR MIG MED, TYST OCH STILLA ÄR NÖDVÄNDIGT IBLAND.
    HA DET BRA ÖNSKAR HAJAN

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Där var det lugnt och stilla på Midsommardagen. Idag
      däremot viner vinden runt husknutarna så man tror att
      tegelpannorna ska komma flygande.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Det där är raka motsatsen till vad det är här idag men värme har vi 22 grader ännu kl 23 vi har suttit ut tills nu ,trevlig fortsättning på helgen ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Inget plattvatten här heller idag. Bilden är från
      Midsommardagen. Idag har det blåst otroligt mycket. Verkar dock
      som söndagen ska bli OK.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera