SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 7 juni 2016

- SEGEL I REPRIS....

- Igår var det Nationaldagsrace här i Oskarshamn. Eftersom jag inte hade tid att åka ut med kamerorna, så plockar jag fram en bild som är två år gammal. Med en oerhört vacker träsegelbåt i huvudrollen. Det får räcka så....
Idag den 7 juni är det PUNKENS DAG.
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  248.472

3 kommentarer:

  1. Punken och Rap , det är inga musikstilar för mig. Lyssna kan väl alltid göra , men inte mer.
    när man lyssnat på en Rapp. Har man ju kommit in i gunget- Helst vill jag kaffet få dricka, kanske på en kaka lite få slicka,
    lyssna på Rap är för mig en gåta, ni måste ju därför en gamling förlåta, nej tacka vet jag en riktig vals
    där jag får gapa och ge hals. Henning detta jag lovar ger ingen smitta, kanske en knäpp i huvudet, det kan väl kvitta. hälsar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Ha ha...
      - Du är ju värsta Rapparen. Vilken begåvning.
      Att inte artisterna står i kö för att få använda dina texter.
      - Jag är imponerad !
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Härliga bilder med vind i seglen :) Seglar själv (dock tyvärr inte på de senaste åren) Min seglare ligger på land...

    SvaraRadera