SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 29 juni 2016

- ÅTERVÄXTEN ÄR TRYGGAD.....

- Varje sommar satsar jag en kväll i Målilla på speedway i Elitserien. Under förutsättning att vädret är bra. Och det var det verkligen på tisdagskvällen. Dessutom spännande speedway och jämt ända fram till sista heatet.
Min favorit under kvällen blev dock den här lilla killen som visar att framtiden är tryggad. Som jag uppfattade det är det Dackarnas segerorganisatör Peter Ljung med 14 poäng, son som fått låna pappas lite för stora hjälm. Och gör start efter start på kolstubben samtidigt som prisutdelningen pågår. Det är det här som är så roligt med reportagefotografering. Att hitta det lilla i det stora.
Jag återkommer under onsdagen med en stillbildsfilm från hela matchen. Men först måste jag sova några timmar.
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  250.244





12 kommentarer:

  1. Suveräna bilder från en spännande o härlig speedwaymatch...

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Göran.
      Det är kul med speedwayen, speciellt när det
      slutar lyckligt. Som igår kväll.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Den minsta föraren var ju för good. Hoppas han höll sig undan vid starten. Han får nog vänta ett tag till.
    Härliga bilder

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Han var tuff. Men han fick inte komma ut på banan
      förrän tävlingen var slut. Och det var nog ett klokt
      beslut.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. En i vardande, helt klart! Fina bilder! Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Agneta.
      Han har gott gott påbrå. mSå det är nog inte
      otroligt att han tävlar på större "cykel" om 15-
      20 år. Då kanske mina bilder har hunnit bli värdefulla....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Tänk så bra det kan bli på bild med dom små .Bilden där dom ligger på sina fordon var ju toppen men jag tror inte dom som är på bild tyckte det samma ,ha det gott ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Man blir alltid glad när det händer något som man
      inte förväntat sig.
      Han till höger (världsmästare Nicki Pedersen) hamnade med
      ädlare kroppsdel på avgasröret. Och det var tydligen inte
      så lyckat. Flera bilder från det i stillbildsfilmen så
      småningom....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Vilka härliga bilder! Ett brett leende så här på onsdagsmorron.

    Ruth i Virginia
    (ska bli kul att se filmen)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Ruth.
      Jag är glad om jag kan sprida lite glädje.
      Efter sex timmars knåpande är nu stillbildsfilmen
      klar. Kommer upp här på bloggen under kvällen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Ha, ha. En liten tuffing, ingen tvekan om den saken. Gott om plats för cykeldäcket i det startspåret...
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Klas.
      Den lilla mannen var inte blyg. Och jag skulle bli förvånad
      om han inte står på startlinjen med breda hjul och tuffare
      motstånd inom en 20-årsperiod.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera