SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 20 maj 2016

- SÅ VAR HOCKEYSÄSONGEN ÖVER.....

- En del flyger andra bara tvättar sig. Påminner ganska mycket om Hockey-VM. 
Medan Hockeyfjollorna i NHL sitter och räknar pengar, och tackar nej till landslagsspel, åker Tre Kronor ur VM redan i kvartsfinalen. Men ganska skönt ändå. Bättre att fokusera på sommar och skärgårdsliv än en gammal hockeyrink......
- Ha det så bra och Välkomna tillbaka !!!  hälsar Hasse och Blondin-Ida....:o)

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag tyckte synd åt Svenskarna, Dessa unga killar som jag gamla käring tycker så mycket om i alla fall.
    Din kamera som du säger föryngrar, skulle vi haft med på min 85 årsdag i lördags. Fy så rörd jag var, jag lipade på varenda bild.
    Gamla käringar gråter så lätt, tyvärr. Det var lyckotårar men i alla fall. De kan man ju inte få stopp på.
    Bilden passar ju med svanarna och måsarna . jättefina som vanligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Det var ingen rolig avslutning på Hockey-VM. Men
      dom ville väl ha semester nu. Men Kanada var överlägsna
      i allt. Så det var inte ens nära.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera