SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 12 maj 2016

- när Weden är Wiktigare än Wingen.....

- Och då är veden (trädet, grenarna) och vingen (fåglarna) och det handlar naturligtvis om miljön runt omkring den fotograferade fågeln.
Jag är inte speciellt intresserad av fåglar (i alla fall inte vad de heter). Men jag tycker det är roligt att fotografera dom. Och då är det viktigaste att de sätter sig på rätt gren. Som första bilden på Nötväckan, när de gamla stammarna "ramar in" fågeln. Eller den andra bilden då den satt sig på en riktigt luden gammal gren. Då först blir jag nöjd med min bild.
Idag den 12 maj är det bl.a. INTERNATIONELLA SJUKSKÖTERSKEDAGEN.
- Ha en trevlig torsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida.....:o)
Antal besökare:  246.584