SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 28 maj 2016

- EN BLIXTMODELL PÅ BALKONGEN.....

- Jag lägger inte så mycket tid på att läsa bruksanvisningar. Med undantag för IKEA-möbler. Då läser jag noga och skruvar en sak i taget. Och det brukar bli rätt. Men med fotoutrustningen tar gärna nyfikenheten och experimentlustan överhanden. Och bruksanvisningen blir liggande. Men nu har jag några viktiga bilder som ska tas de närmaste veckorna, så det var bara att plocka fram de där böckerna igen. Och Blondin-Ida fick agera "Testpilot". Men det blev som vanligt. Nyfikenheten tog överhanden. Så det är bara att fortsätta läsa "skriften" idag igen. Att använda en blixt ska ju inte synas på bilden. Inga skuggor och inga utfrätta högdagrar Den ska bara förstärka det naturliga ljuset precis lagom mycket, och ge lite extra glitter i ögonen.
Idag den 28 maj är det DEN STRESSFRIA DAGEN  ( jo tack för den du ).....
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  247.717



7 kommentarer:

  1. Åh vilken tur att Du skulle kolla lite med kameran, På så vi kom ju lilla Ida med. Jag tycker hon har växt, en riktig
    stilig "kattfröken "- Jag har 10,5+ grader här hos mig.. Solen hoppas jag kommer, för i dag är det Åbydagen här. Massor med tombolor
    och uppträdande. det är 35 de gången. Vi eller jag har inte varit på de sista 10 åren. Vi firar Morsdag i dag här. I morgon är ju match
    med den nuvarande ledaren. Alla tycker om honom. Från min dotter har jag redan blivit firad. Det räcker hon får väl fullt
    hus i morgon, med alla barn och barnbarn. Ha nu en stressfridag och njut av livet. h'lsar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Hajan.
      Det är perfekt med Ida som testmodell. Men hon brukar
      tröttna efter en stunds blixtrande.
      13 grader här. Så jag fick plocka fram en extra
      tröja. På sommaren ska man ju sitta på balkongen och
      läsa tidning och dricka kaffe.
      - Ha en trevlig helg och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Fin fina blixtbilder snyggt jobbat
    Ha en fin Lördag

    SvaraRadera
    Svar
    1. - ,Tack ,så mycket Molle.
      Det funkade ganska bra. Men får kolla finesserna lite
      bättre idag.
      - Ha en trevlig helg och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. En riktig cirkuskatt du har som kan stå på två ben ,fniss.Stressfria dagen undrar när den kommer i verkliga livet .Dimman hänger uppe i himlen idag så vi får vänta på solen någon timme ännu .Vi ska ut på sjön efter jobbet sista lördagen idag före sommaruppehållet ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Tyckte den bilden såg rolig ut, när bakbenen försvann. Ofta
      hinner kameran se mera än vad ögat uppfattar.
      Hoppas ni får det bra på havet. Här är det blåsigt och kyligt.
      - Ha en trevlig helg och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Med Ida som modell blir alla bilder lyckade

    SvaraRadera