SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 24 maj 2016

- BARA TVÅ SKÄRGÅRDSBILDER.....

....Från Lilla Flatgrundet i lördags.
Här ser man verkligen att det regn vi fick för en vecka sedan har satt fart på växtligheten ute på öarna. Bara att tacka och ta emot.
Idag den 24 maj är det NATIONALPARKERNAS DAG.
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  247.424


4 kommentarer:

  1. God förmiddag. det var två fina bilder, men tycker nog bäst om den med det vackra strandmotivet. Jag älskar dessa stenar, till och
    med när jag målade i olja, målade jag gärna strandmotiv med lite vass och stenar.
    tänk så många olika färger på dessa stenar. önskar Dig en trevlig dag, Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Det har varit en underbar dag ute på
      havet. Och inte ett endast litet moln på
      himmelen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Gillar det jag ser.
    Får man gå iland på alla eller bara några öar därute i skärgården? Reglerat eller gäller egna förnuftet? Måste vara en fotografisk skattgömma att ösa ur!
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Klas.
      Vissa öar och dess närområde är Fågelskyddsområde mellan
      1 april och 10 juli. Vilket man måste respektera.
      Men läste i turisttidningen att kommunen har 5.429. Så det finns
      ändå några att välja på. Tydligen bara Stockholms kommun som har
      flera. Om jag minns rätt så ska en ö vara minst 25kvm. Så många är ju
      väldigt små.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera