SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 16 september 2015

- NÄR NÅGRA STENAR KAN FÅ EN HUVUDROLL.....

Idag den 16 september är det INTERNATIONELLA DAGEN FÖR BEVARANDE AV OZONSKIKTET.
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida.....:o)
Antal besökare:  224.982

6 kommentarer:

  1. De har verkligen huvudrollen. Dessa stenar talar ju sitt språk. Jag med min livliga fantasi kan få ihop det till lite av varje. Men den ljushåriga plattnästa doggen kan ju ingen taga bort,
    den andra gruppen är ju en "säljävel" och andungar . Hi hi förlåt, men en mycket talande bild, jättebra foto som vanligt- tycker Hajan i allafall

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Du har bra fantasi Hajan. Nu gav du mej hjälp
      så även jag kan se lite figurer.
      Nu ska jag dra till snickarboden. Lite grejer till båten
      måste fixas innan jag kan stämpla ut från båtsäsongen
      fullt ut.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Oj vilken vacker tavla du visar här, den var bara så fin, med alla sina blåa nyanser.
    Skrattar åt Hajans sätt att i fantasin kunna se en hel del i stenarna, tillåmed en säljävel...hahahaha, hon är så härlig.
    Ja jag börjar så småningom att flytta hem igen efter sommarens race med bobilen.
    Nu har vi haft renslat i två dagar så idag känns det bra.
    Skall fira med räkor och bubbel i kväll !!!

    Tjingelingen från Rantamor, nu ska jag kika runt lite på din blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Rantamor.
      Tavlor gör vi ju lite då och då. Men på många olika
      vis....
      Ni måste ha haft en underbar sommar med Bobilen. Och nu
      har ni båtfisket kvar i höst. Tjocka Hulda slet jag upp för en
      vecka sedan. Och täckte henne i söndags. Brukar alltid se till
      att ha det klart till hockeysäsongen är igång.
      Timrå har ju haft en lika trist start som Oskarshamn. Men det är
      ju 50 omgångar kvar, så det hinner nog gå både uppåt och nedåt
      innan vi är framme vid den sista februari. Du får hälsa Rantafar
      och trösta.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Jag gillar verkligen de där hösteftermiddagarna när
      havet lägger sig platt som en spegel.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera