SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 20 juli 2015

- ETT PAR HAMNBILDER I SKYMNINGEN......

Idag drar jag förhoppningsvis upp till Småländska höglandet och får hjälp med rengöring av en kamerasensor.
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida.....:o)
Antal besökare:  219.384


6 kommentarer:

  1. Har gått den promenaden ut på piren många gånger,senast i går em.Dom har ju belagt vägen med oljegrus och det är jättebra! Fikabord finns ju också om man vill stanna en stund! Bra initiativ tycker jag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Ja det har blivit bra. Och att dom har snyggat till
      slänterna ner mot vattnet. Dessutom känns det lite säkrare att
      cykla nu när det är lite bredare.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Skymningens tjusning på bild!!!
    Hoppas du får en fin tripp upp till Höglandet.

    Ruth i Virginia
    (28C kl. 10 f.m.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Ruth.
      Det blev en trevlig resa. Perfekt väder för att sitta i
      en bil 25 mil. Mulet och lite regnskurar, men uppehåll när
      kaffet skulle drickas. Dessutom bra hjälp med kameran
      hos Hegethorns Foto, som vanligt. Så jag är nöjd med dagen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Sent om sider hinner jag skriva kommentar på detta datum ,skymningen ger vackra färger snyggt ,Kram Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Känn inget tvång att skriva kommentarer. Jag är lika glad
      för ett besök i all enkelhet.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera