SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 27 juli 2015

- DAGEN EFTER DET STORA REGNET......

- Jag trodde lördagens kraftiga regn hade gett åtskilliga millimeter. Men det var bara 16. Trodde på mera än det dubbla. Men så är det. Det är lätt att missta sig.
Söndagen bjöd på några skurar också. Blandat med sol och kraftiga vindbyar. En riktig skitsommar. Nu ger jag snart upp......
Idag den 27 juli är de SJUSOVARDAGEN och GÅ PÅ STYLTORDAGEN (då passar nog det första mej bäst).
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  220.183


8 kommentarer:

  1. jaha, du Henning det bär ett jäkla liv här. Full storm här, Trodde det var krig här, lite över fyra var Sopbilen här. Så här blev det ingen Sjusovardag,
    Vi får se hur detta slutar, i dag vill jag inte gå ut. Nu får jag vara orolig för sonen som skall ut och segla med en kompis. Tycker jag inte om, var f n är Sommaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Ja det undrar jag också....
      Får dom verkligen köra runt och tömma sopor så tidigt. Det
      är ju en verksamhet som verkligen hörs.
      Blir inget båtåkande här idag heller. Funderar på att åka ut och
      sätta mej i skogen i protest. Ska bara kolla så det finns myggmedel
      först.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
    2. jätteglad min son seglar inte, han är med i någon buss upp till Hammarby, IFK Norrköping, Det är ju lite spännande nu. kl 1900 börjar matchen
      Hoppas de orkar se den, De åt tillsammans , ja inte 2000 st förstås, men vi får höra. Det får jag inte höra det får jag läsa mig till, ha,ha

      Radera
    3. - Hejsan Hajan.
      Det var klokt att välja fotboll framför segling.
      Men här har det inte blåst lika hårt idag. Men det är ändå
      ganska kyligt. Nu hoppas jag på högtrycket i slutet på veckan. Om det
      nu stämmer....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Tror nog myggen dog i skyfallet för jag satt på läsidan på verandan igår kväll och en mygga såg jag .Sjusovar dagen bestämmer ju vädret i sju veckor också så inte är det något att se framemot men vi har ju kläder och en vacker natur,och solen kan ju inte gömma sig för evigt..Jag har nog dom lugnaste bilderna på bloggen idag,Idag fick vi en ny skräplave att fylla vid mina föräldrars hus så det är bara att hugga i och fortsätta .Kul med vårt kommenterande igår ,ha det bra ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Nette.
      Jag har inte sett till några mygg. Men mesta tiden är man
      vid havet, och där vill de inte vara. Men ska man ut i skogen
      får man nog vara beredd på flyganfall.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Blåst och regn det är vad som man har här....
    Fick ösa båten ordentligt i går kväll.
    Nu börjar det igen att mulna på så det som utlovades på rapport är väll på ingång nu.
    Mera regn......
    Vart tog vår sol och sommar vägen tro?
    gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Gun.
      Jag har letat förtvivlat varenda dag, men inte ett enda spår
      har sommaren lämnat efter sig.
      Men nu börjar man väl prata om att det kan bli en förbättring
      framåt slutet på veckan. Vi får hoppas det stämmer.
      Jag slipper ösa båten, har en liten automatisk länspump. Men man
      måste ju ändå hålla koll så att den verkligen har hoppat igång.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera