SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 6 maj 2015

- VART TOG MIN SKÄRGÅRD VÄGEN.....?

- Jäklar vilken dimma det var igår. Tog en cykeltur genom hamnområdet och tryckte några bilder, på det som inte syntes.
I eftermiddag lyfter jag på presenningen till båten. Sen blir det några dagar av båtvård, av Tjocka Hulda af Ernemar, innan sjösättningen nästa vecka. Vädret verkar stabilisera sig lite, och det är ju inte helt fel.
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  211.863



10 kommentarer:

  1. Det har försvunnit även här. Det har regnat här hela natten, Men det enda positiva i det är att fönstren till kuvösen blivit tvättade ordentligt.
    I dag skall jag gå bort i gen, 2 dagar i rad är lite för mycket, jag är en riktig huskatt förstår du.
    Tror jag kurar ihop mig en halv-timme till och spinner lite. znarkkkk

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Hoppas du kunde somna om.
      Det regnade kraftigt här också igår och i natt. Men idag
      skiner solen.
      - Ha det så bra och Välkommen .tillbaka !

      Radera
  2. Merveilleuse prise de vue !

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan CHC.
      Nu är det ju det här med mina dåliga språkkunskaper....
      Vet inte vad jag ska svara.
      - Ha det så bra och Välkommen .tillbaka !

      Radera
  3. Enorm dimma igår,min bro påminde om den gamla fikmklassikern "Dimmornas bro" med Robert Taylor när jag passerade !! Tråkigt att Dackarna föll på slutet igår,men dom hängde med bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Jag cyklade över din bro på förmiddagen. Andra bilden är
      tagen från den. Hade du inte byggt den bron hade det varit
      svårt att komma ut till de fia öarna.
      Satt och följde Dackematchen på OTs twitterkonto, kombinerat
      med Svemo. Synd med förlust, men en bra chans att plocka bonuspoängen
      i nästa möte.
      - Ha det så bra och Välkommen .tillbaka !

      Radera
  4. Dimmiga bilder blir ofta snygga och dina är ju inget undantag heller.
    Va kul att du ska skaka vintern av Tjocka Hulda...och tjocka, inte tyckte jag alls hon såg tjock ut,
    mera snygg och OmHuldad... =) =)

    Tog en tidig cykeltur imorse och hamnade mitt i regnvädret efter en kvart,
    eller kanske var det flytande solsken kanske ???
    Men hade ingen brådska hem för jag blev ju liks blöt i vilket fall som,
    och vatten är ju en gåva, och en bristvara i U-länderna.
    Ruskade av mig som en ilsken katt när jag kom hem....

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj i norr.
      Det var nog det regn vi hade igår kväll. Då var jag glad
      att jag inte behövde gå ut. Men idag har det varit riktigt fint.
      OmHuldad var ju ett bra ord. Stämmer nog ganska bra. Men
      idag var hon skitig under kläderna. Men det är klart nästan 8 månader
      utan dusch.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Idag regnar det skönt att vi slipper den dammiga luften ,rejäla skurar + 16 grader är det varmaste vi haft i år utan sol.Dimmiga bilder är ju alltid vackert ,,ha det fint med Hulda ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Det var nog det regnet jag skickade iväg norrut i natt. Även
      Rantamor fick en släng av det.
      Här har solen lyst hela dagen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera