SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 26 april 2015

- DET SER MJUKT UT PÅ BOTTEN.....

- Man behöver tydligen inte hålla till på toppen för att ha det bekvämt. Även nere på botten ser det ju väldigt mjukt och skönt ut. Men man får väl ha med sig en lång snorkel, om man ska luta sig tillbaka....
Idag den 26 april är det PROMENADENS DAG.
- Ha en trevlig söndag och Välkommen tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida.....:o)
Antal besökare:  210.715

6 kommentarer:

  1. Vad är det med det då, Botten skall man ju inte vara på i alla fall. Men så konstigt det ser ut, som två svanhalsar sticker upp. Här har det kommit lite vårregn på
    morgonen men det gör inte ett dugg. Promenaden dag , grinig käring som jag är så promenerar jag sällan. Så kan det bli med oss, jag var alltid på gång förr.
    Men i jösse namn jag har det så bra ändå. ha nu en trevlig Söndag, det får jag med sonen kommer ett tag.
    hälsar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Jag skulle gärna ligga där en stund. Men vattnet måste
      bli varmare först. Och sen vill jag ha näsan över
      vattenytan.
      Sitter och väntar på en spekulant, på min gamla cykel. Håller
      tummarna för att han vill köpa den. Är på väg upp från Kalmar.
      - Du får ha en fin söndag också, och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Vackert men ,lite kladdigt kan jag tänka mig .Här är det vårregn idag också .Ska ut på en sväng norröver och titta till föräldrarna ,pappa hade en ambulansfärd till sjukhuset igår igen men dom skulle skicka honom tillbaka hem idag ,så man kan säga att det är full rulle ,ha det bra ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Har kommit lite regn här i natt. Det var vattenpölar ute
      på morgonen. Nu växlar det mellan solsken och svarta
      hotfulla moln.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Tänk snart kan vi bada...
    Blev ett besök i kära O-hamn igår kväll till Steak House för en god bit mat.
    Vädret har varit fint här idag lika hos dig kan jag tänka mig.
    gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Gun.
      Soligt och fint största delen av dagen. Idag också.
      Men mycket pyssel inomhus på eftermiddagen.
      Får ta igen det i veckan. Måste börja vårfixa båten. Det
      är snar maj, och då är det dags....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera