SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 17 februari 2015

- EN BLOND KATT I MIN STUDIO.....

- Det var inget roligt utomhusväder igår heller. Fick knäppa några bilder i studion på min favorit-katt Blondin-Ida.
Idag den 17 februari är det FETTISDAGEN och INTERNATIONELLA PANNKAKSDAGEN.  Då får det bli ett par Semlor till frukost och Pannkaka till middag. Men först ska jag gömma undan personvågen.
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  203.972 


15 kommentarer:

  1. Endast det bästa är gott nog. Det blir många sidor du fotar lilla finaste Blondin-Ida. Min lilla kisse var ute på promenad både morgon och kväll i går trots att att det var kylig vind. Nej, det har inte varit skönt väder alls. Ser ut att bli så idag också. Hoppas ni får en fin semledag! Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Lisa.
      Hon trivs framför kameran och jag trivs bakom. Ett
      perfekt "par"....
      Igår var det riktigt kyligt i vinden. Och det ser likadant
      ut idag. Annars har man ju lovat sol, men inget som
      man ser ännu.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Ha,ha Henning var har du gjort av de andra 22 st kattorna från Alla Hjärtans hälsningen. Jag tog en kopia på det, eftersom det var så gulligt.. Jag skickade en kopia till Stafsjö
    De älskar din lilla blondin. Du hade gjort den bilden så himla fin, 23 st i hjärtform.
    Dagen väljer jag nog pannkaksdagen. Gjorde mig en liten ugnspannkaka i går kväll. Glufs så var den slut. Skulle bara ta en liten bit, men det var för gott, så jag åt hela själv.
    Ha nu en bra dag med semlor och katterna önskar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Dom 22 andra smet u för ett par dagar sedan. Räcker
      alldeles perfekt med en Blondin. Jag är ju en gammal
      man....
      Jag satsade på Semlor. Men inte förrän nu till efter-
      middagskaffet. Men jag slog till med 2 st. Fast det är enda
      dagen på året som jag äter semlor. Håller hårt på traditioner.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Din underbara Blondin är en av de finaste katter på jorden!
    Finaste modell också!
    Åh, semlor, varför är de så smaskiga???? och så farliga??? ;)
    Ha det så fint
    Halina
    PS
    Jag tror jag kan synda med en semla till... ;)
    är glupsk i de!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Halina.
      - Blondinen hälsar och tackar för komplimangen.
      Två semlor är helt OK, en dag som denna. Det har
      jag stoppat i mej. Och Blondinen fick vispgrädde, som
      fastnade lite i morrhåren. Men det fastnade ju i
      mitt skägg också....:o)
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Första bilden av Blondin-Ida är så ljuvlig, helt bedårande.
    Nu är ju inte jag riktigt någon fantast av semlor alls, men fina granntanten kom in med två semlor,
    en till Rantafar som var så snäll....å så fick jag en också !!!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Rantamor.
      Vilka snälla grannar du har. Här har det inte varit någon
      och lämnat semlor. Men det kanske beror på att jag är en sämre
      granne. Men allting är till salu. Så jag fick bröd och mandelmassa,
      och Blondinen åt vispgrädde, så vi är rätt nöjda båda två....:o)
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Vacker som vanlig lilla blondisen .Vågen gömde jag för flera år sedan ,ett stressmoment mindre i livet .Ingen semla och ingen pannkaka blev det idag ,ha det fint ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Nette.
      Ingen pannkaka här heller. Hade kokat upp de sista äggen
      till frukostmackorna. Men jag har nog fått i mej tillräckligt
      med kalorier ändå idag....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Modellen gör verkligen din studio rättvisa. Superfina porträtt!
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Klas.
      Blondin-Ida hälsar också och tackar...:o)
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  7. Så fina bilder på kissen! Här har vi för övrigt just upptäckt att vår katt har ungar i magen!
    så snart blir det små söta kattungar igen! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Susanne.
      Så det kan gå.... Min Blondin är kastrerad. Det gör Katthemmet med
      alla "hittekatter".
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera