SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 5 januari 2015

- BÅDE SOL OCH MÅNE PÅ SAMMA UTFLYKT.....

- Underbart söndagsväder igår. Fick se både fullmåne och fullsol igår eftermiddag.....
- Ha en trevlig Trettondagsafton och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  199.114


10 kommentarer:

  1. :))))
    Härliga bilder!
    I dag tror jag inte mina öron, det är tyst där ute och solen kommer.... vi får se ;)
    Önskar dig en fin dag
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Det ser ut som viden har mojnat här också. Men mera
      är tydligen på gång.
      Jag ska åka norrut idag. Får se hur det är där....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Åh, jäklar i det snuset sade man förr. Det var verkligen fina bilder, från både sol och måne. Ser i dag på bloggarna det är flera som tänkt på våra
    fina himlakroppar. Underbara bilder en del har fått fram, sntingen de bor i syd eller nord. Det är det roliga med bloggen, man är fler om samma fenomen.
    ha det så gott önskar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Hajan.
      Ja man får inte vara ensam om "fullmånemotiven" inte.
      Har inte hunnit kika unt på några dagar, men får försöka
      läsa ifatt, när det blir vanliga dagar.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Önskar den där gula gubben skulle försvinna så jag kan börja sova på nätterna ,fina bilder ,trevlig trettondagsafton ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Jag ska göra vad jag kan för att gömma undan honom. Men
      jag kan ingenting lova....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Hoppas du fick en trevlig stund i Kisa.
    Även här strålade solen och idag fick sig Oskarshamn ett besök.
    gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Gun.
      Jo det var riktigt trevligt. Trumpetspel och vacker
      sång är något speciellt i en kyrka, med den fina
      akustiken som blir där.
      Det är bra att du tittar till Oskarshamn, när inte jag
      kan vara hemma och sköta det....:o)
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. underbara bilder!! Månbilden är helt fantastisk!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Susanne.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera