SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 29 december 2014

- SKYMNING I MIN HAMN.....

- Jag tog en liten promenad i "min" hamn igår eftermiddag. Samtidigt som det blev mörkare och mörkare. Men också kallare och kallare. Det känns att det är långt kvar till nästa båtsäsong. Hoppas och tror att det ändå ska gå ganska snabbt.
Idag den 29 december är det STATISTERNAS DAG.
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  öskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  198.333



10 kommentarer:

  1. Fina skymnings bilder och en sjusärdels fin månbild i förra inlägget

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Molle.
      Blev överraskad över hur mycket detaljer man kunde
      se på månens yta. Måste varit extremt klar luft....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Vackert..så in i norden..men jisses va det är kallt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Maria.
      Ja nu är det bistert. Här var det 14 minusgrader i morse,
      men solen lyser fån en klarblå himmel nu.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Lika nedstämmande som en slalombacke i sommartid! :(

    Ruth i Virginia(

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.
      Du menar att det är snö på vintern.....
      Det är snart varmt och skönt igen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Nej, inte att det är snö på vintern. Det är åsynen av opp-och-nedvända båtar jag tänkte på.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hej igen Ruth.
      OK då vet jag...:o)
      Jag ska iväg på ishockey nu. Håll tummarna
      för mitt Oskarshamn.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Hej där borta på ostkanten! Brr... Det ser kallt ut på dina bilder. Men fina är de.
    Själv har jag hållit till i skogen och fått en och annan bild på de små bevingade varelserna. Men det var otäckt kallt även där...
    Ha det fint och GOTT NYTT ÅR!
    /SA

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan S-A och Tack.
      Ja det har verkligen varit bistert några dagar. Sådan
      kyla som inte brukar dyka upp förrän i februari.
      - Ha det så bra och Gott Nytt År !

      Radera