SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 31 december 2014

- GOTT NYTT ÅR ALLA BLOGGVÄNNER !!!

- Blondin-Ida och jag vill passa på att tillönska er ett riktigt fint avslut av 2014 samt en kanonstart på 2015. Ta det försiktigt med raketerna och skumpan ikväll.
Blondinen och jag är tillbaka här på "Bloggutrymmet" redan vid 5-snåret i morgon bitti.
- Ha det så bra och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  198.557




26 kommentarer:

  1. Tack detsamma önskar jag Er. Du Blondin Ida husse ordnar nog något extragott i dag. jaa jag vet att du äter torrfoder men en lite nyårsbit, kan det nog bli skall Du se.
    Nu kommer de snart och skall duscha mig. men herregud man vill väl inte gå i nattlinnet hur länge som helst.
    Nu skall jag ta mig 2 goda mackor och kaffe. Då trivs den här gumman bra.
    Gott nytt år på Er, det firade de i går kväll här nere. Antingen sprittarmen som kallade eller kanske jämn födelsedag,skiter i vilket, kram Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Blondin-Ida får festa till på lite tonfisk. Det gillar
      hon. Annars är det torrfoder som gäller.
      - Ha ett gott slut på året och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Fina blondinen gott nytt kattår till dig ,och farbror han måste ju snart bli hundra men ett gott nytt fotoår till dig ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Vi får göra det bästa av situationen.
      - Ha ett gott slut på året och Välkommen tillbaka !

      Radera
    2. Låter som grevinnan och betjänten det där (fniss)

      Radera
    3. - Har varken sett Grevinna eller Betjänt.
      Men kvällen är ju ung, så vem vet.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Jag smälter alltid när jag ser din vackra blondin... Gillar katter, men mina "tjocka korvar" smälter mig inte så lätt hahaha
    Tack så mycket, från hela mitt hjärta för så många fina kommentarer på min blogg och först och främst tusen tack för mängder fina bilder och roliga texter som jag fick njuta av under året som passerar...
    Dina bilder ger så mycket ro och fina Ida är alltid så bedårande :)
    Jag/vi (det menar jag jag, min sambo, katter och strandskatan ;)...hihi) här vid västkusten önskar Er allt UNDERBART!!!
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Halina och tack så
      mycket för dom snälla orden.
      Snart dags att dra igång ett nytt år.
      - Ha ett gott slut på året och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Tusen tack för året som gott. Alla fina inlägg och fantastiska foton med och utan den blonda. Tack för alla värmande kommentarer och välkommen även nästa år.
    GOTT NYTT ÅR!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Rajson.
      Kul med alla bloggvänner. Det är som man känt
      varandra länge, även om man aldrig träffats.
      - Ha ett gott slut på året och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Lilla Blondin-ida. Mitt katthjärta smälter likadant som när jag tittar på min egen lilla JUVEL. Dom är så underbart vackra dom små kissemissarna. Och du är mästare på att få till det med din kamera. Håller med Hajan att det blir något extra ikväll. Jag inhandlade 2 kg Royal Canin indoor long hair. 299:- Det är vad hon äter. Men inte allt på en ggn. Nu är det blött väder på ggn. Synd. Det kunde varit runt 5 grader kallt. Ha ett riktigt gott slut, samt ett ännu bättre 2015. Det får vi alla hoppas på. En varm kram Lisa o Sigrid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Lisa.
      Royal Canin är det Blondinen också festar på. Det
      gillar hon verkligen. Men det får bli lite Tonfisk också idag.
      Här är det också plusgrader, så vår snö hinner säkert smälta
      bort innan nästa köldknäpp. Det är synd för då blir det
      mörkare igen.
      - Ha ett gott slut på året och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Tack detsamma, tycker det gångna året gått fort, mina lag IK och Dackarna har varvat glädje o missnöje men ändå god underhållning! Har nu säsongskort på båda arenorna så mej slipper dom inte! Familjen mår bra och det är ju det viktigaste, medan det varit oroligt i politiken som slutade med den bästa lösningen tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Håller med om att året gått fort. Tiden bara rusar
      iväg.
      Bra att du kommer på hockeyn. ,Det brukar ju innebära nya poäng....
      - Ha ett gott slut på året och Välkommen tillbaka !

      Radera
  7. Tack det samma...
    Tycker att åren går fortare och fortare.
    Stackars Blondin bella ingen rast ingen ro fast det är nyårsdagen måste hon upp
    och skriva här:):).
    Kram gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Gun.
      Vet inte vad det beror på, att det känns som att
      tiden går fortare och fortare. Men det vore ju sämre
      om man satt varje dag och önskade att det skulle bli
      kväll så man fick gå och lägga sig....
      - Ha ett gott slut på året och Välkommen tillbaka !

      Radera
  8. Hela Molle familjen önskar dej och Blondisen ett GOTT NYTT ÅR
    Och tack för alla underbara bilder du visat under 2014

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Molle.
      Hälsa hela familjen i Hufvudstaden....
      - Ha ett gott slut på året och Välkommen tillbaka !

      Radera
  9. Söta lilla Blondin-Ida.
    Här sitter Rantafar å tittar på junior hockeyn.
    Snart ska vi öppna bubblet, lite synd att öppna det vid tolvslaget,
    ta ett glas å lägga sig....

    GOTT NYTT ÅR på dig och jag följer dig in i 2015.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  10. Såg att dom hade rea på ett sånt objektiv som jag köpte av dig,
    som blev stulet.
    Ska nog köpa det, för jag saknar ett sådant.

    Ha nu en finfin kväll.

    Tjing-Ling från Rantamor och Rantafar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj däruppe i norr.
      Jag somnade framför TV´n långt innan
      tolvslaget. Men det blev ett nytt år ändå.
      Det macroobjektivet bedöms av många som det
      bästa som går att få tag på.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  11. Gott nytt år till er med!! :D

    och tack för alla kommentarer hos mej,
    log stort och din senaste krya på dej hälsning :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Susanne.
      Skönt att du tog det på rätt sätt.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  12. Happy new Year for you and Ida ! She is so beautiful - fantastic fotos - her eyes splendour !
    Jarka

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Jarka Panci.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  13. Så fina bilder på henne :-)

    SvaraRadera