SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 4 november 2014

- BÄTTRE FLY ÄN ILLA FÄKTA.....

- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  192.765


10 kommentarer:

  1. Magiskt ljus här och i bilderna från tidigare inlägg... Beundrar hur vackert fångar du ljuset :)
    Beundrar och njuter.
    Passar på och tackar ödmjukast för besöket :)
    Varma hälsningar från alldeles för varm kust (13,8 grader vid skrivandet stund)
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Både för den här kommentaren och de i tidigare inlägg, det
      värmer gott. Värmer gör det ju ute också. Här har det legat på
      mellan 12 och 13 grader hela dagen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Ha,ha tänkte på Strandskatans inlägg alldeles för varm kust. Mina bästa vänner i Göteborgs skärgård " Burö" var nu och skulle bomma igen sitt hus för vintern. När min kompis skulle hoppa i land, kom hon emellan båten och bryggan., och ramlade i. Men hon slog sig inte, men blev väldigt förvånad över att det var jätteskönt i havet. Det skulle nästan varit bättre jag tagit av mig först, men så långt tänkte jag inte sa hon.. Så de hade nog varm kust de med. Det var en fin bild i dag med, med det glittrande vattnet runt henne eller honom.
    Ha en bra dag önskar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Bada skulle jag inte vilja göra i havet nu. Men det är en dryg
      månad sedan jag mätte temperaturen, så jag vet inte hur
      många grader det är. Men luften är verkligen varm.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Hoppas att dina rehabvecor ger bra resultat.
    Här snöar det idag vilket betyder att jag verkligen kan hålla mig för skratt och istället kolla
    på din blogg vilka vackra foton som jag har missat medan vi har festat på i Finland.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Rantamor.
      Tänkte på er när de hotade med uppemot 40cm snö
      uppe hos er. Här plockar vi fortfarande sommarblommor. Men
      vår vintertid kommer nog också....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Du fångade fågel i perfekta ögonblick.
    Glittret på vattnet är fascinerande.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Ruth.
      Den gjorde precis som jag hade beställt. Det gäller att
      ha pli på flygarna....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Skönt att få njuta av vackra bilder nu vräker regnet ner här ,men måste ju säga att det är tur att det inte är snö ,ha det fint ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Jag tar gärna en grön vinter. Kanske kan stå ut med
      en veckas snö och vinter. Men där får det vara nog....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera