SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 10 november 2014

- BARA LITE VATTEN OCH LITE BERG....

- Jaha då var det måndag igen. Bara att ta nya tag.....
Idag den 10 november är det MÅRTENSAFTON.
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida.....:o)
Antal besökare:  193.479


11 kommentarer:

  1. ...men det räcker länge... :)
    Underbara bilder som vanligt.
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Det är en plats där jag trivs allra bäst....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Nej då här satsas det inga peningar på nå hockeymatcher.
    Men vi har så roliga minnen när sonen var liten och han brann för hockeyn (gör han nu med) och så
    höll han på Sverige och Rantafar på Finland.
    Sonen målade flaggor som dom viftade med och allt var glatt i början,
    men om inte Sverige vann då blev han så arg att han gick ned i sitt rum å tjurade,
    men lyssnade med ett öra uppåt om Sverige hade gjort mål.
    Och var så fallet så kom han snabbt upp igen....
    Lite läktarvåld var det allt där i soffan, och så har det fortsatt och sonen fyller snart 35.
    I söndags hade han båda sina söner på första ispasset, John 2,5 och Vincent 1,5,
    ska börjas i tid om Timrå ska få förstärkning om X antal år.

    I morron ska vi ut igen på havet har vi tänkt, men nu har vi haft +grader hela helgen så allt
    det vackra har nog smält bort, men naturligtvis åker Nikon med.
    Som vanligt har du satt upp två tavlor på din blogg som jag gillar....

    Ha en bra dag ...fortfarande rehab??

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Rantamor.
      Det är tur att vi inte satsar pengar på hockeyn. Då är väl risken
      att man skulle svälta ihjäl. För mej skulle det i alla fall bli långt
      mellan vinsterna.
      Fint att barnbarnen börjar tidigt med hockeyn. Det kan bli något
      stort där. Då kan jag sitta här på min läkarplats om 20 år och säga
      att det där visste jag för länge sedan....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Här uppe har vi inte haft lika vackert väder som på dina bilder....
    duggregn, dis och mulet.
    Rehab?
    Du får ha en fortsatt trevlig måndag.
    gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Gun.
      Det har varit samma väder här. Bilderna tog jag för en vecka
      sedan när vädret var trevligare.
      Fick tyvärr boka av rehaben den här veckan. Fick ett sår på
      foten som måste läka innan jag kan köra igång igen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Så vakert med Blå Jungfrun, Fast dom är fina båda bilderna. Härligt att se blå nyanser i detta grå vi har hä emd duggregn. Ha en gos kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lisa.
      Det har inte varit något blått här heller de sista dagarna. Bilderna
      är tagna för en dryg vecka sedan. Men då var det riktigt klar och
      fin höstluft med fin sikt.
      - Ha det så bra du också och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Det känns som man promenerar in i första bilden ,vackert ,ha det fint ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera