SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 11 oktober 2014

- VARFÖR ÄR DET SÅ MÅNGA TRÄD I SKOGEN.....?

- Bara några bilder från de djupa skogarna väster om Oskarshamn.
Höll nästan på att glömma blogga. Ville ju fira hockeysegern igår kväll. Fyra vinster på de fem sista matcherna känns riktigt bra, men det är en lång väg att skrinna.....
Idag den 11 oktober är det MUSIKENS DAG.
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida.....:o)
Antal besökare:  189.815



12 kommentarer:

  1. Härliga skogs bilder
    Hoppas hockey flytet fortsätter

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Molle.
      Det lär bli både bottennapp och bra resultat blandat. det
      är nog det enda man kan vara säker på. Men alltid mycket roligare
      att titta om det går bra.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Grattis till vinsten. Men Rantafar sa att det är färdigt firat när ni möter Timrå....host...host...
    Men vilka vackra skogsfoton, ettan sugs man bara in i,
    och du vet ju jag gillar ju skogen, väldig mycket !!!

    Ha nu en finfin lördag, det ska vi ha om en kvart kommer tre killar, den stora
    är hemmagjord och så hans två små killar...kul kul..

    Tjingetingpling från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Rantamor.
      Vi får väl se hur det ser ut efter tisdagen. Ska se
      matchen mot Timrå på webb-TV.
      Jag tycker det är svårt att fotografera skogen, vill
      ju oftast ha lite vatten med på mina bilder.
      - Ha det så trevligt med barn och barnbarn och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Så vackra bilder du fixar fram åt oss varje dag. Ser nästan ut som ett skyltfönster i en blomsteraffär, tack vare dina fina ramar.
    ha en bra helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Jag gör ju allt för er bloggbesökare. Men samtidigt tycker
      jag ju att fotografering är det roligaste som finns.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Skogen är ju vacker vi som har förmånen att få ha skog ,vilken tillgång vi har ,trevlig fortsättning på dagen ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Jag det är en förmån att både kunna njuta av havet
      och skogen på samma dag.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Mysiga bilder från skogen! Så fin bakgrund! :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Susanne.
      Ibland är det bra med många träd....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Ja, ibland kan man inte se skogen för bara träd.
    Tredje bilden är väl ljung, eller hur? Ljuvlig ljung.
    Min skogvaktarfaders favoritblomma.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.
      Jodå, både första och tredje bilden är Ljung. Vackert nu på hösten
      när de blommar.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !!!

      Radera