SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 28 oktober 2014

- SKOGEN, SKOGEN.....

- Det här är en miljö som jag ine känner mej så hemma i. Men ett par gånger om året kan jag hedra den med ett besök. Speciellt när det är älgjaktstider. Då blir det lite spännande i alla fall. Fast min grej är ju öppna landskap med mycket vatten.....
Idag den 28 oktober är det BILENS DAG.
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  191.992


6 kommentarer:

  1. morn, morn vad heter denna trägubbe- Vilken star blick , två väldigt talande ögon. Han måste ha varit i slagsmål för nosen är ju verkligen på sned.
    Eller han kanske han röker på en liten cigarr. Den andra bilden är talande skoggor, m,en hu jag vill inte ha reda på vad de berättar.
    Jättehärliga bilder som vanligt, tycker gammelgäddan Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Godmorgon Hajan.
      Håller med dig om att näsan har hamnat lite snett. Letade och kikade
      om jag kunde hitta något mera normalt ansikte på stammen, men
      fick nöja mej med dom här ögonen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. En riktig stubbgubbe du hittat,lite skevögd .Bild nr känns som mossa men jag ser ju att det är träder .Ha det fint ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Det där ansiktet ä väl inte helt perfekt. Men jag vet
      inte om dom gör skönhetsoperationen på tallar....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Det är ugglan Helge som har hamnat på din lins. Höll du på att snubbla omkull på bild 2?? +14.6 grader men ingen sol. Går till historien med denna värme den 28/10 sa dom på tv:n idag. Hade bara tröja och väst på ronden med Sigrid i morse o ikväll. Ha en go kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Lisa.
      En uggla kanske det är, det är många bud om det....
      Just vid tvåans bild höll jag inte på att snubbla. Skakade
      bara kameran ordentligt för att få lite rörelseoskärpa
      i bilden.
      Här var det 17,3 grader enligt SMHI. Svårt att förstå att det
      snart är november.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera